Zmiana rozmiaru obrazka

0

Witam, mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakim narzędziem się posłużyć, aby zmniejszyć rozmiar utworzonego obrazu w paintComponent(), ponieważ utworzony plik ma rozmiar 400x400, a ja chciałbym aby utworzyło mi bitmape 12x12.
Pseudokody mile widziane.

[code]
public void paintComponent(Graphics g)
{
BufferedImage grid = null;
super.paintComponent(g);
Graphics2D g2 = (Graphics2D)g;

  if (grid == null)
  {
    int w = this.getWidth();
    int h = this.getHeight();         
    grid = (BufferedImage)(this.createImage(w,h));


    Graphics2D gc = grid.createGraphics();

    //FUNKCJE RYSUJĄCE

    g2.drawImage(grid, null, 0, 0);

try
{
BufferedImage bi = grid;
File outputfile = new File("foto.bmp");
ImageIO.write(bi, "bmp", outputfile);
}
catch (Exception e)
{
System.out.println("Blad: "+e);
}
}
[/code]

0
Image imgIn;

...

Image imgOut = imgIn.getScaledInstance(12,12,Image.SCALE_DEFAULT);
0

@up
Nie dziala takie coś

0

Chociaż po namyśle to może to i działa ale nie wiem jak zapisać do pliku format Image, bo ImageIO.write() nie przyjmuje tego formatu.

0

to stwórz z tego zmniejszonego obrazka BufferedImage, i dopiero go zapisz.

0

Ok wszystko działa jak należy, dzięki wielkie Billy :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1