wyświetlamie pliku jpg po naciśnięciu JButton

0

hej! jestem amatorem w programowaniu w java. Trochę programowałam za czasów szkoły a teraz mam do napisani programik który po podaniu nazwy szukanego pliku jpg ma go otworzyć. Jak dotąd mój kod wygląda następująco


import java.awt.*;
import java.io.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Image;
import java.applet.Applet;

public class Okno extends Frame{

    JButton szukaj=new JButton("Szukaj");
    TextField zlecenie = new TextField(20);
    Label tekst = new Label("Podaj nr zlecenia ");

    public Okno(){
       super("Archiwum");
       setLayout(new FlowLayout());

       tekst.setFont( new Font("Podaj nr zlecenia ",Font.BOLD,14) );

       add(tekst);
       add(zlecenie);
       add(szukaj);
       szukaj.addActionListener(new B1L());
       addWindowListener(new WL());
    }

    public class B1L implements ActionListener{
        public void actionPerformed(ActionEvent e){

        String szukanyPlik = zlecenie.getText();
        File plik= new File(szukanyPlik + ".jpg");

            if(plik.exists()){
                //w tym miejscu ma wyświetalac plik jpg o podanej nazwie szukanyPlik
                return;
            }
            else{
                JOptionPane.showMessageDialog(null, "Plik o nr zlecenia " + szukanyPlik + " nie istnieje w archiwum.", "Uwaga!",2);
                return;
            }
        }
    }

    public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet.");
    }

    static class WL extends WindowAdapter{
        @Override
        public void windowClosing(WindowEvent e){
            System.exit(0);
        }
    }

    public static void main(String[] args) {

        Frame f=new Okno();
        f.setSize(350,200);
        f.setBackground( new Color(154,218,205) );
        f.setVisible(true);
        f.setResizable(false);

    }

}

jak dotąd wiem tylko że można wyświetla zdjęcie za pomocą takiego kodu

public class Obrazek extends Applet{
        Image img;
        String szukanyPlik = zlecenie.getText();

        public void init(){
            img = getImage (getCodeBase(), szukanyPlik + ".jpg");
        }

        public void paint(Graphics g){
            g.drawImage (img, 0, 0, 600, 800, this);
        }
    }

czy ma ktos jakis pomysł jak to zgrac ze soba albo podać jakies inne rozwiązanie. Z góry wielki dzięki za wszelką pomoc :)

0

klasa JLabel ma metode setIcon.
Wczytujesz obiekt JPG, konwertujesz na ImageIcon i ten ImageIcon wrzucasz do JLabel.

Pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0