Jak znalesc takie same dlugosci?

0

Witam!

Czy moze ktos wie jak dokonac porownania kilku odcinkow?

Mam 1, ..., n dlugosci odcinkow chce je teraz porownac i jako wynik otrzmac tylko te jednakowej dlugosci.

Np. jakas tablice z zapisanymi tam takimi samymi dlugosciami odcinkow.

0

Nie rozumiem co chcesz uzyskać, sądząc po braku reakcji inni też nie rozumieją.

0
lukasty napisał(a)

Chodzi mi o to, zeby poronwac dlugosci kilku odcinkow ze soba i zapisac je do jakies tablicy, listy jesli beda rowne.

Prawdopodobnie mówisz o zmiennych zawierających długości. Porównaj je sobie jeżeli są to liczby integer, albo sprawdź czy różnica między każdym z nich jest mniejsza od jakiejś bardzo małej (tej samej) stałej jeżeli są to liczby float, double.

Prościej jednak jest większe ilości takich samych danych wstawiać do lokalnej tablicy z inicjatorem np.
int[] prostokat = { O1, O2, O3, O4 };
i użyć jakiegoś prostego sortowania, żeby wychwycić sąsiadujące ze sobą identyczne wartości. Jest też wiele metod różnych obiektów, które takie sprawdzenia wykonują lub możesz je sobie uzupełnić (np. Rectangle). Wystarczy, że użyjesz odpowiednich klas (przeglądnij javadoc)

A te odcinki są polami prostokata.

Chyba w jakiejś kosmicznej metryce. :)
Czy chodziło Ci o "boki"?

0

Masz jakieś dziwne wyobrażenie prostokątów podobnych. Prostokąty o bokach 1 i 100 oraz 10 i 10 są zupełnie niepodobne. a mają takie samo pole.

0

Czworobok1:
bok1 = 3;
bok2 = 1;
bok3 = 3;
bok4 = 34;

Czworobok2:
bok1 = 2;
bok2 = 1;
bok3 = 4;
bok4 = 4;

Czworobok3:
bok1 = 2;
bok2 = 34;
bok3 = 34;
bok4 = 4;

Czworobok4:
bok1 = 2;
bok2 = 34;
bok3 = 54;
bok4 = 4;

Chce znaleŹĆ te czworokaty, ktore maja mniej wiecej takiej samej dlugosci boki1 i bok4.
Dzieki
Przepraszam, najpierw trzeba by w takim razie ustalic wspolna definicje podobny jak juz, nie obchodzi mnie czy sa podobne te czworokaty tylko pola
W sumie na poczatku wcale nie chodzilo mi o pola jako takie, tylko o pola obiektu prostokat, ale myslalem, ze latwiej sie wytlumacze, ale to wychodyi, ze juz sam nie wiem co chce.

0

To może tak:
Definiujesz klasę Czworobok z konstruktorem Czworobok(String s), s to wiersz odczytany z pliku. Konstruktor przetwarza s: dzieli na fragmenty, konwertuje na liczby (długości boków) i liczy pole.
Do przechowania informacji o czworobokach podobnych użyj kolekcji HashMap<Integer,ArrayList<Czworobok>> result.
Teraz pętla:
czytasz wiersz,
tworzysz Czworobok
pytasz o jego pole
w wewnętrznej pętli przelatujesz zbiór kluczy kolekcji result, porównując klucz z polem nowego
Czworoboku, jeżeli się mało różnią, to dodajesz Czworobok do ArrayListy i przerywasz wewnętrzną pętlę,
jeżeli nigdzie nie było małej różnicy, to po zakończeniu wewnętrznej pętli dodajesz do kolekcji
result parę: pole Czworoboka, new ArrayList<Czworobok> i do ArrayListy dodajesz Czworobok.</b>

0

Dzieki wielke

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1