2 zadania z jezyka java

0

Witam, jestem studentką 2 roku administracji i nie mam zielonego pojecia o programowaniu i nie mam pojecia czemu dali nam taki przedmiot na tym kierunku i w związku z tym mam prośbe do speców od programowa java Smile o napisanie dwóch małych programów w tym jezyku. jestem studentką zaoczną i pracuje do bardzo późna Confused i ledwie co znalazłam czas na napisanie tego posta a co dopiero napisanie tych programów.. Crying or Very sad bardzo prosze o pomoc ludzi z dobrym serduszkiem oto tresc zadan

  1. Napisz programy w jezyku java
    a- aplet wyswietlający na ekranie szachowice.
    b- aplikacje obliczającą rate kredytu na podstawie liczb rat, kwoty kredytu, oprocentowania.

potrzebny kod programu do wydruku i sama aplikacja

bardzo prosze o pomoc to jest dla was 30 min roboty a ja jestem głupią brunetką i nie mam pojecia o tym Confused

0

z punktu 2 wzór poproszę.

edit: Proszę sobie oszczędzić wycieczek osobistych

0
Koziołek napisał(a)

z punktu 2 wzór poproszę.
A to nie pypadkiem jakoś (kwota+kwota*procent/100)/liczbaRat ?

0

@keraj, niekoniecznie. To jest wzór na pierwszą ratę. Raty można liczyć na kilka sposobów.

0

Potrzebne te programy jeszcze czy koziołek juz napisał?

0

ten drugi był by jeszcze potrzebny :-/

0

no to jak prosił koziołek, daj wzór

0

sorry za mozliwy chaos w wzorze ;-P

[A]=[S][qn][q-1/q</sup>n-1]

juz wyjaśniam

A- rata
S- kwota kredytu
[q^n] - q do potęgi n gdzie n to ilość rat
[q-1] - oprocentowanie minus 1
[q^n-1]oprocentowanie do potegi n minus 1

q - oprocentowanie które wylicza sie ze wzoru 1+r/m
gdzie r to oprocentowanie roczne a m to ilość to ilość spłat np: Spłacamy co miesiąc rate i mamy oprocentowanie roczne 8% to----->1+8/12 i wychodzi q

0
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.event.MouseAdapter;
import java.awt.event.MouseEvent;

import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.JTextField;

public class Rata {

	public static void main(String[] args) {
		JFrame frame = new JFrame("Rata");
		frame.setSize(600, 150);
		frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

		JLabel kwotaLabel = new JLabel("Kwota");
		final JTextField procentTxt = new JTextField();

		JLabel procentLabel = new JLabel("Oprocentowaie");
		final JTextField kwotaTxt = new JTextField();

		JLabel ratyLabel = new JLabel("Liczba rat");
		final JTextField ratyTxt = new JTextField();

		JLabel wynikLabel = new JLabel("Rata kredytu wynosi: ");
		final JLabel wynikNumLabel = new JLabel();

		final JLabel bladLabel = new JLabel();
		JButton wylicz = new JButton("Oblicz");
		wylicz.addMouseListener(new MouseAdapter() {

			@Override
			public void mouseClicked(MouseEvent arg0) {
				Double kwota = 0.;
				Double procent = 0.;
				Integer liczbaRat = 0;

				try {
					kwota = Double.parseDouble(kwotaTxt.getText().trim());
					procent = Double.parseDouble(procentTxt.getText().trim());
				} catch (Exception e) {
					bladLabel.setText("Kwota i oprocentowanie\n muszą być liczbami");
					return;
				}

				try {
					liczbaRat = Integer.parseInt(ratyTxt.getText().trim());
				} catch (Exception e) {
					bladLabel.setText("Licza rat musi być liczbą całkowitą.");
					return;

				}

				double q = 1 + (procent / 12) / liczbaRat;
				Double wynik = kwota * (Math.pow(q, liczbaRat)) * (q - 1 / Math.pow(q, liczbaRat - 1));
				wynikNumLabel.setText(wynik.toString());
			}
		});

		JPanel panel = new JPanel();
		GridLayout gridLayout = new GridLayout(5, 2);
		panel.setLayout(gridLayout);

		panel.add(kwotaLabel, 0);
		panel.add(kwotaTxt, 1);

		panel.add(procentLabel, 2);
		panel.add(procentTxt, 3);

		panel.add(ratyLabel, 4);
		panel.add(ratyTxt, 5);

		panel.add(wynikLabel, 6);
		panel.add(wynikNumLabel, 7);

		panel.add(bladLabel, 8);
		panel.add(wylicz, 9);

		frame.add(panel);
		frame.setVisible(true);
	}
}
import java.awt.Color;
import java.awt.Container;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.Panel;

import javax.swing.JApplet;

public class Szachownica extends JApplet {

	@Override
	public void start() {
		Container cp = getContentPane();

		cp.setLayout(new GridLayout(8, 8));

		for (int i = 0; i < 8; i++) {
			for (int j = 0; j < 8; j++) {
				Panel b = new Panel();
				if((i+j) % 2 == 0){
					b.setBackground(Color.BLACK);
				}
				else{
					b.setBackground(Color.WHITE);
				}
				cp.add(b);
			}
		}
	}
}

Co który robi rozczajasz sama. Musi tak być byś zrozumiała co to robi i dlaczego. Jak będą pytać to głupio by wyszło jak byś napisała program i nie wiedziała co robi.

0

dzieki wielkie koziolek jestes wielki :-O

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1