Gra java - pomoc w metodach

0

Witam

Mam do napisania pewien projekt na zaliczenie, jako grupa kilku osobowa każda osoba dostała do napisania jakiś element gry, jeden dostał do napisania klase mapa, drugi pojazd, trzecia osoba port morski a ja otrzymałem do napisania klasę pocisk.

Napisałem taki kod:

import java.awt.*;
import java.util.*;

public class Bitwa_morska {

public static void main(String[] args)
{
 
}
}
class Pocisk
{
        public static int wystrzelPocisk(int WYSTRZEL)
        {
       
                return WYSTRZEL;
        }
       
        public static int app(int POZYCJA) // Funkcja zwracajaca aktualna pozycje pocisku
        {
       
        return POZYCJA;
       
        }

}

class Rakieta extends Pocisk
{
        private int SILA_UDERZENIA_R, PREDKOSC_R; // parametry (ilosc zadanych obrazen, predkosc) dla Rakiet
       
        public int getSila_R()      // Poniżej funkcje zwracające konkretne dane na temat predkosci, sily uderzenia.
                                                                                        // Na razie przykładowe dane które trzeba będzie uzależnić od punktów życia statków/portów.
        {
                    SILA_UDERZENIA_R = 30;
                        return (SILA_UDERZENIA_R);
        }
        public int getPredkosc_R()
        {
                        PREDKOSC_R = 70;
                        return (PREDKOSC_R);
        }
}

class Torpeda extends Pocisk
{
        private int SILA_UDERZENIA_T, PREDKOSC_T; // parametry (ilosc zadanych obrazen, predkosc) dla Torped
       
       
        public int getSila_T()
        {
        SILA_UDERZENIA_T = 60;
        return (SILA_UDERZENIA_T);
        }
        public int getPredkosc_T()
        {
        PREDKOSC_T = 40;
        return (PREDKOSC_T);
        }
       
}

class Mina
{
        private int SILA_UDERZENIA_M, PROMIEN_RAZENIA; // parametry (ilosc zadanych obrazen, promien razenia) dla Min

        public int getSila_M()
        {
        SILA_UDERZENIA_M = 30;
        return (SILA_UDERZENIA_M);
        }
        public int getProminen_RazeniaM()
        {
        PROMIEN_RAZENIA = 2;
        return (PROMIEN_RAZENIA);
        }
       
        public static void zostawMine()
        {
               
        }
}
       

Nie wiem tylko jak napisać te metody zostaw_mine(), wystrzel_pocisk() i aktualna pozycja pocisku.

Może ktoś z Was nakieruje mnie od czego zacząć albo jak to w ogóle zrobić żebym miał jakiś zarys jeśli chodzi o te metody.

Pozdrawiam

0

zostaw mine trzeba będzie chyba podczepić pod klasę pojazd i sprawdzać czy nie było czasem kolizji między wybranym pkt'em x,y na mapie, a pojazdem.
Co do wystrzelania pocisku to trzeba pobrać pod jakim kątem od mapy jest działko i zrobić animację po promieniu.
Co do aktualnej pozycji pocisku można zrobić tak:
s=V*t
s - odległość pocisku od działka
V-prędkość pocisku
t- czas od wystrzelenia

Pobierasz kierunek działka w jakim został wystrzelony pocisk i punkt w którym został ten pocisk wystrzelony.
Później to tylko trygonometria i obliczasz pozycję x,y pocisku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1