jeszcze 1 pytanie testowe

0

W kontekście :

  class A {
   private  int a;
   int b;

int get A() return { a; }
int get B() return { b }

}

a) jeśli w innej klasie w tym samym pliku źródłowym mamy odnośnik oa do obiektu klasy A, to oa.b=1 ustali wartośc elementu b na 1
b) odwołanie new A()- JEST NIEPOPRAWNE BO nie zdefiniowaliśmy konstruktora bezparametrowego
c)jeśli w innej klasie w tym samym pliku źródłowym mamy odnośnik oa do obiektu klasy A, to oa.a=1 ustali wartośc elementu b na 1
d)w innej klasie w tym samym pliku źródłowym nie możemy użyc na rzecz obiektu klasy A metody get(A),bo pole a jest prywatne

0

a) to prawda.

Prośba dopisuj się do jednego tematu.

0

Zaznacz prawdziwe zdania dotyczące tego fragmentu programu:

class A {
int a;
string s;
boolean b ;
//

    void x()  {

     int x ;
     return;
   }

}

a) zmienna a ma wartośc 0
b) zmienna s ma wartośc 0
c) zmienna s ma wartośc null
d)zmienna b ma wartośc true
e)zmienna b ma wartośc false
f)zmienna x ma wartośc 0
g)zmienna x nie ma żadnej określonej wartości
h)użycie zmiennej x w metodzie x() (np.system.out.println(x)), spowoduje bład w kompilacji,bo identyfikator zmiennej jest taki sam jak identyfikator metody
i)jeżeli w metodzie x() zapiszemy system.out.println(x), to wystąpi bład w kompilacji na skutek odwołania do zmiennej,która nie ma nadanej wartości

0

a, c, e, g, i

0

i ostatnie już pytanie:

W poniższym programie:

class q16 {

public static void main (string[] args) {
new q16();
}

q16() {
bum(3);
bum();
}

void bum() { system.out.println("Nic"); }
int bum (int n ) { system.out.println("Podano" + n); return 1; }

}

a)metoda bum jest przeciążona
b)wyprowadzony zostanie napis"Podano 3" a następnie "Nic"
c)wyprowadzony zostanie napis"Nic" a w następnym wierszu "Podano 3"
d)wyprowadzony zostanie liczba 1 a w następnym wierzu "Nic"

0

b

może a, ale przeciążenie dotyczy argumentów, a nie tego co metoda zwraca. Zależy co prof myśli

0

a i b

0
Koziołek napisał(a)

a, c, e, g, i

Jesteś pewien co do "g"?

Czy o zmiennej, która nie jest dostępna w aktualnym zakresie widoczności można powiedzieć, że nie ma żadnej wartości?

Czy można nadawać cechy obiektom, które nie istnieją?

0

Jestem pewien ponieważ jest to zmienna lokalna, która z definicji jest nieokreślona.

0

tak g jest poprawne .

0

mam jeszcze kilka pytań :

zaznacz prawdziwe zdanie:

a)pętla while wykona się conajmniej 1 raz
b)pętla while może nie wykonac się ani razu
c)pętla do..while wykona sie co najmniej 1 raz

0

2.KTÓRA Z PONIŻSZYCH INSTRUKCJI PRZERYWA DZIAŁANIE PĘTLI:

A)BREAK
B)RETURN
C)CONTINUE

0
qbaass21 napisał(a)

mam jeszcze kilka pytań :

zaznacz prawdziwe zdanie:

a)pętla while wykona się conajmniej 1 raz
b)pętla while może nie wykonac się ani razu
c)pętla do..while wykona sie co najmniej 1 raz

Pętla do while wykona najpierw blok instrukcji zawarty między klamrami, a następnie sprawdzi czy warunek jest spełniony czy też nie. Pętla wykonuje się tak długo, dopóki warunek jest prawdziwy.
Różnica jest subtelna pomiędzy pętlą do ... while, a while . W pętli while warunek jest sprawdzany zanim wykona się blok instrukcji. W konsekwencji, jeśli warunek nie będzie spełniony, to blok zawarty poniżej pętli while nie wykona się ani razu. Blok jest powtarzany tak długo, jak długo jest spełniony warunek pętli while.

Odpowiedzi poprawne b i c.

0

Kolega w poście wyżej w pierwszym zdaniu omawia chyba do...while
jak na moje w tym pierwszym b) i c), w nastepnym a)

0
QBAAAW napisał(a)

2.KTÓRA Z PONIŻSZYCH INSTRUKCJI PRZERYWA DZIAŁANIE PĘTLI:

A)BREAK
B)RETURN
C)CONTINUE

Znaczenie break w języku programowania jest zgodne z nazwą, w języku angielskim break znaczy przerwać. Instrukcja break przerywa wykonanie pętli.

0

do while: b, c

przerwanie: a, b
Return powoduje przerwanie działania pętli i wyjście z metody wiec wszystko się zgadza

0

Gdzieś już widziałem te pytania :) PJWSTK?

0

co stanowi instukcję w javie?
a)każde wyrażenie zakończone średnikiem
b)x++; //x jest nazwą zmiennej typu int
c)new A(); // A jest nazwą klasy
d)x+y ;// x i y zmienne typu numerycznego
e)wywołanie metody klasy zakończone średnikiem

0

Zakładam, że instrukcja, to to samo co wyrażenie.

http://java.sun.com/docs/books/jls/third_edition/html/statements.html#14.5

a) Nie, np. "1+1;" się nie kompiluje i nie należy do ExpressionStatement, ale "1+1" należy do AdditiveExpression.
b) Tak, "x++;" należy do ExpressionStatement, gdyż "x++" to PostIncrementExpression
c) Tak, "new A();" to ExpressionStatement, bo "new A()" to ClassInstanceCreationExpression
d) Nie, "x+y ;" nie jest ExpressionStatement
e) Tak, jest to ExpressionStatement, gdyż wywołanie metody to MethodInvocation

0

Czy znajomość odpowiedzi na takie pytania robi z człowieka choć odrobinkę lepszego programistę?

0

które z następujących konstrukcji są składniowo poprawne :

a) for (int i=1;i++;i&|t0) //... instrukcja
b)for (int i=1 , char c='a'; i<=20 && c<='z', i++,c++)// ...instrukcja
c)for (char i=1,c='a'; i<=20 && c<='z', i++,c++)// ...instrukcja

0

Wpisz do programu, kompilator Ci odpowie.

0
bogdans napisał(a)

Czy znajomość odpowiedzi na takie pytania robi z człowieka choć odrobinkę lepszego programistę?

Bogdans to ja ci odpowiem.Nie robi ale wykładowcy zamiast uczyć pisać programy wolą właśnie bawić się w takie gotowanie na gazie. [glowa]

0

Jako etykietę case w instrukcji break możemy zapisac:

a) case 1: // .. tu dowolna instrukcja
b) case "a" : // .. tu dowolna instrukcja
c) case 'a' :// .. tu dowolna instrukcja
d)case a>b : // .. tu dowolna instrukcja
e)case NUM + 1 : // (NUM jest nazwą stałej typu int)

0
alcybiadesjavy napisał(a)

Jako etykietę case w instrukcji break możemy zapisac:

a) case 1: // .. tu dowolna instrukcja
b) case "a" : // .. tu dowolna instrukcja
c) case 'a' :// .. tu dowolna instrukcja
d)case a>b : // .. tu dowolna instrukcja
e)case NUM + 1 : // (NUM jest nazwą stałej typu int)

Nie słyszałeś o czymś takim jak kompilator (javac)?

Nie prościej samemu to sprawdzić?

bogdans napisał(a)

Czy znajomość odpowiedzi na takie pytania robi z człowieka choć odrobinkę lepszego programistę?

Nie, wkuwanie takich rzeczy raczej robi człowiekowi wodę z mózgu. Prawdziwy programista musi umieć robić dwie rzeczy:
-wymyślać coś samemu - pisać klasy, projektować system, używać wzorców projektowych
-używać tego, co zostało już napisane - biblioteki standardowe i dodatkowe, czytanie dokumentacji ze zrozumieniem, google, fora

0

pomożecie bo wpisuje do eclipse i nic mi nie wychodzi . Jestem początkujący a muszę asap oddac ten test.

0

To oddasz co napiszesz, i dostaniesz ocenę na jaką zasługujesz.

0

to nie jest na ocene ale chciałbym znac poprawne odpowiedzi./a wykładowca ich nie poda po oddaniu. ale jeśli nie chcecie pomóc to przepraszam za fatygę i dziękuję za wcześniejszą pomoc

0
alcybiadesjavy napisał(a)

Jako etykietę case w instrukcji break możemy zapisac:

a) case 1: // .. tu dowolna instrukcja TAK
b) case "a" : // .. tu dowolna instrukcja NIE, w Javie się nie da, ale niektóre inne języki zgodzą się na to (np. C#)
c) case 'a' :// .. tu dowolna instrukcja TAK
d)case a>b : // .. tu dowolna instrukcja NIE
e)case NUM + 1 : // (NUM jest nazwą stałej typu int) Nie wiem

0
djdanto napisał(a)
bogdans napisał(a)

Czy znajomość odpowiedzi na takie pytania robi z człowieka choć odrobinkę lepszego programistę?

Bogdans to ja ci odpowiem.Nie robi ale wykładowcy zamiast uczyć pisać programy wolą właśnie bawić się w takie gotowanie na gazie. [glowa]

Żeby zostać lepszym programistą trzeba pisać coraz to poważniejsze programy. Nie ważne czy będą one działać idealnie. Więcej nauczy szukanie błędów we własnoręcznie napisanym programie, niż wkuwanie na pamięć czegoś w czym tak naprawdę wyręczają nas kompilatory i środowiska programistyczne.

Jeszcze ciekawszym sposobem nauki jest analizowanie cudzych aplikacji.
A jak ktoś jest naprawdę żądny wrażeń to niech zrobi to, co ja niedawno zacząłem: wejdzie na sourcefoge.net, wybierze jakiś program w dowolnym języku i przepisze go na inny język. Ja np. ostatnio zabrałem się za przepisywanie stepmanii z C++ do midletu na komórę.

PS: Co masz przeciwko gotowaniu na gazie. Ja mam starą kuchenkę gazową i mi bardzo dobrze służy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1