Monitorowanie wartości biznesowej projektu

0

Hej, jestem w trakcie poszukiwania technologii/narzędzi do prowadzenia monitoringu wartości biznesowej projektów webowych. Wyobrażam sobie to tak, że z kodu aplikacji zgłaszane byłby różnego rodzaju eventy, agregowane w jakimś narzędziu, w którym można by tworzyć różnego rodzaju dashboardy. Przykładowe przypadki użycia, które chciałbym obsłużyć:

  • użytkownik kupuje produkt X za Y zł, na dashboardzie można zobaczyć jaki jest przychód, filtrować po dacie itd,
  • wszystkie standardowe statystyki typu engagement użytkowników (liczba odwiedzin, czas przebywania na stronie)
  • liczba użytkowników, liczba nowych użytkowników
  • średni przychód na użytkownika
  • średni czas aktywności użytkownika na stronie tj. np. że od momentu rejestracji średnio użytkownicy używają stronę przez pół roku a potem przestają
  • i pewnie wiele innych podobnego typu

Dodatkowo dashboard ten powinien umożliwiać detekcje anomalii typu:

  • przez ostatnie 3 miesiące średnio 70% ludzi, którzy dodali coś do koszyka sfinalizowało transakcje, jednakże w ostatnim tygodniu zaledwie 20%
  • średni czas od wejścia na stronę rejestracji do ukończenie rejestracji przez ostatnie 6 miesięcy to były 2 minuty, po ostatnich zmianach jest to 3 minuty.

Monitoring tego typu chciałbym dodać do wielu projektów, każdy z tych projektów ma trochę inne mierniki tego czy biznesowo jest wszystko ok.

Moim pierwszym typem było sprawdzenie Microsoft Power BI, ale na ten moment nie ma chyba bardziej "inteligentnej" detekcji anomalii + API jest średnie (dla wszystkie poza .NET).
Kolejną próbą był Salesforce, tutaj teoretycznie można zrobić wiele ale bariera wejścia jest bardzo duża (i droga). Może Google Analytics można by jakoś użyć, tutaj oprócz statystyk odwiedzin strony nie znam jeszcze tego narzędzia.

Myślałem też o wykorzystaniu narzędzi stworzonych do monitorowania serwerów, które często mają wbudowane detekcje anomalii. Odpowiednio serializując dane myślę, że można by spróbować narzędzia typu DataDog.

Jeśli macie jakieś pomysły to bardzo chętnie posłucham, dzięki!

3

Google Analitycs powinno pokryć większość wymagań. Pozwala dodawać tagi i śledzić np całą ścieżkę którą przeszedł użytkownik. Dzięki temu np da sie wyłapać na którym kroku formularza użytkownicy najczęściej odpadają. Da się tez jakoś oznaczać wartość każdego linku ale tak głęboko jeszcze nie używałem tego narzędzia. W pracy właśnie śledzimy mniej więcej to o czym mówisz właśnie dodając w linkach tagi + jakieś swoje dane typu id użytkownika żeby było wiadomo że to ta sama osoba. Dział sprzedaży klienta już to jakoś interpretuje.

1

Szukaj Application Monitoring, jeden z klientow chwali sobie AppDynamics, ktore robi dokladnie to co opisales ale moze byc dosc drogie.

0

Dziękuję Panowie. AppDynamics wygląda bardzo dobrze ale nie ten kaliber dla mnie niestety ( + nie wspiera np. Ruby On Rails) ale oglądając filmiki z tego już mam lepsze wyobrażenie co właściwie chce osiągnąć.

Zajmę się teraz Google Analytics, dzięki!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1