Algorytmy, projektowanie, pomoc ?

0

Witam
Mam do roziazania grupe zadan, rózny poziom trudnosci.

Chodzi mi o to jak sie zabierac za tworzenie programów:
projektowanie, UML, wzorce projektowe, testy itp. w sumie to jest wazniejsza czesc

Oraz rozwiazanie algorytmów:
na poczatek, taki problem:

program wczytuje wspólrzednie linii (x1,x2,y1,y2), nastepnie trzeba obliczyc punkt przeciecia,
takich linii moze byc wiele
dla kazdej takiej linii trzeba podac liczbe punktów przeciecia po obu stronach

programuje w Borland C++

0

Inny problem:

Bajtazar ma do dyspozycji n kwadracików o boku 1. Ile róznych prostokatów moze z nich złozyc?
Dwa prostokaty uznajemy za rózne, jezeli nie mozna jednego z nich tak poobracac i poprzesuwac, zeby
nałozyc go na drugi. Przy składaniu Bajtazar nie moze w zaden sposób deformowac kwadracików ani tez
nakładac jednych na drugie.

0

jeśli musi skorzystać ze wszystkich to:

dopóki i < sqrt( n ) to
 jeśli n mod i = 0 to
  możliwe kombinacje++
0

@andrew007 to zadanie z bajtazarem jest z tegorocznych potyczek algorytmicznych i nie jest zbyt skomplikowane. Wystarczy wziać kartkę papieru i sobie to po prostu POLICZYĆ ;)

#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main()
{
  int wynik,n,i,pierwiastek;
  scanf("%d",&n); //pobranie ilości kwadracików
  wynik=0; //ile można zbudować
  pierwiastek=(int)sqrt(n);
  for (i=1;i<=pierwiastek;i++) //szukamy do pierwiastka, czyli aż zbudujemy kwadrat, bo potem będą nam sie powtarzać prostokąty
    wynik+=(int)(n/i) - (i-1); //możliwych ustawień o danej "szerokości" minus te które się powtórzą
  printf("%d",wynik);
  return 0;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1