Witam. W jaki sposób wykrywa się serwery gier. Chodzi mi o taki efekt jak w programach typu The All-Seeing Eye czy Gamespy. I w jakim języku programowanie było by to najlepiej zrobić?
Wszystkie serwery najpopularniejszych gier sieciowych są rejestrowane przy tworzeniu na serwerze głównym. Gra, pobierając wszystkie serwery, pobiera je właśnie z takiego miejsca i potem ewentualnie łączy się jeszcze z nim i pobiera dodatkowe informacje.
Pamiętaj, że dla każdej gry / silnika będziesz musiał pisać oddzielny kod, a najprawdopodobniej ze snifferem w ręku rozpracowywać protokoły.
Napisz to w tym języku programowania, który znasz najlepiej.
Rev.pl napisał(a)
Pamiętaj, że dla każdej gry / silnika będziesz musiał pisać oddzielny kod, a najprawdopodobniej ze snifferem w ręku rozpracowywać protokoły.
Z tym nie jest tak zle, q3 ma wlasny standard i mase gier go uzywa, podobnie valve, procz tego istnieje protokol gamespy i jakis jeszcze ustandaryzowany, w sumie z 5 protokolow i masz obsluzone najpupularniejsze gry.