[GRAFIKA] Algorytmy graficzne (graphics primitives)

0

Znacie jakies dobre szybkie algorytmy graficzne sluzace do rysowania grafiki (przede wszystkim 2D)? Zaznaczam ze:

  • nie chodzi mi o GUI windowsa, OpenGL, DD itp, tylko czyste podstawy grafiki (jakos musieli to wymyslec no nie :) )
  • najlepiej by algorytmy opieraly sie o wyliczenia na liczbach calkowitych lub na staloprzecinkowych (FixedPoint math)
  • malo zajmujace zasobow w czasie rysowania (odpada rekurencja)

Mile widziany jakis ciekawy szybki algorytm do wypelniania (Fill) oraz podstawy algorytbu BitBLT (Bit Block Transfer).

Aha jezyk najlepiej C, ale moze byc tez asm

0
Sanjuro napisał(a)

Aha jezyk najlepiej C, ale moze byc tez asm

To algorytmy czy kody?

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Geometric_algorithms
Gdzieś też na 4p był jakiś kodzik do wypełniania.

0

wypelnianie mozesz zastosowac tak:
np. tworzysz tablice z wartosciami kolorow dla kazdego piksela lub nie tworzysz zalezy od ciebie
-tworzyz zmienna z kolorem na ktorynacisnales
-zaczynasz wypelniac np. w prawo od miejsca w ktorym nacisnales wypelnianie
-jak zmieni sie kolor to wiesz juz co wypelnic

  • lecisz od gory do dolu wyeplniajac kolor ktory wczesniej wpsiales do zmiennej zatrzymujac watek przy dojsciu do koloru oznaczonego jako ten dezakjtywujacy lub do konca obrazku ;0

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1