[asm] 100 fps w oknie?

0

Ostatnio dręczy mnie pytanie: jak u diabła biblioteki takie jak DirectX, czy OpenGL rysują po oknie i to tak szybko, że gierki wyciągają te 100 fps'ów? (Przy moim 60 Hz monitorze - to czysta teoria :D ).
Słyszałem jakieś ploty, ale chodzi mi o gotowe rozwiązanie, albo chociaż jakieś naprowadzenie :] Jestem samoukiem, więc sobie poradzę :] .
Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie pomyliłem działów :]

0

Odwołują się bezpośrednio do karty graficznej. Wykorzystują bufory w pamięci karty, aby przerzucać gotowe obrazy i wszystko działa jak rakieta.

0

jako wstęp możesz http://helion.pl/ksiazki/2d3dtp.htm. ciągiem dalszym (wg mnie) jest książka http://helion.pl/ksiazki/trik1.htm

0

To mnie dręczy pytanei jak Allegro to robi ze jest takie wolne :)

0

Dlaczego takie wolne? Allegro działa w oparciu o rozkazy standardowe, bez akceleracji sprzętowej, nie przypominam sobie także, aby allegro miało obsługę vesy 3.0

0

To mnie dręczy pytanei jak Allegro to robi ze jest takie wolne :)

allegro nie jest samodzielna biblioteka :P

0

Dryobates -> Dzięki, ale mógłbyś to sprecyzować, lub dać linki?
Milka -> Wydaje mi się, że napisałem "[asm]", ale sprawdzę... jest!
Więc skąd te linki? poza tym - raczej nie interesują mnie gotowe biblioteki.
Ale też dzięki za dobre chęci :d

0

V-tec: jesli masz ustawioną czestotliwosc odswiezania monitora 60Hz to gra/program na dobra sprawe nie moze w oknie przerysowywac obrazu z wieksza czestotliwoscia.
To 100Hz moze oznaczac predkosc wykonywania petli glownej lub czegos innego, ale nie 'odrysowywania' obrazu na monitorze.
No chyba, ze program dziala w trybie full screen to przy inicjacji trybu graficznego mozna zmienic odswiezanie monitora.

0

(Przy moim 60 Hz monitorze - to czysta teoria ).

No i chyba to właśnie napisałem?
Ale <ort>przecieŻ </ort>są <ort>monmitory </ort>o większej częstotliwości. Zresztą np. wklejając bitmapę w okno raczej choćby 10 fps'ów nie wyciągniemy :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1