Rysowanie w 3D i reprezentacja figury

0

Witam.

Moj problem wyglada nastepujaco. Mam wierzcholki figury zapisane powiedzmy w tablicy, jest ich troche duzo. Chce narysowac ta figure w 3d, moze byc zreszta w 2d rowniez. Teraz jest pytanie - skad mam wiedziec, ktory wierzcholek polaczyc z ktorym, zeby wyszly linie, z ktorych powstanie figura. Kazdy z kazdym to zly pomysl, bo wolny i troche niewyraznie widac na koncu. Rozwiazaniem jest zastosowanie jakiejs sprytnej strukturki danych, ktorej nie moge wymyslic ani znalezc nigdzie. Jasli ktos ma pomysl, bede wdzieczny za pomoc.

PS. Fajnie by było w C++ i OpenGL, ale algorytm w innym jezyku tez moze bycm byleby sie go dalo zrozumiec :D.

pozdrawiam

johny_bravo

0

Masz wierzchołki, a nie masz krawędzi i chchcesz zbudować bryłę? Tylko Gandalf Ci pomoże. No bo na ile sposobów można to zrobić? O mamy nowy ciekawy problem ;-)

0

Witam.

Spoko, fajnie. Powiedzmy, ze mam te krawedzie. Pytanie teraz jak to najlepiej zapisac, zeby sie szybko i latwo rysowalo (to drugie niekoniecznie), zeby to nie bylo jakies toporne i duzo zajmujace cos, co dziala jak mu sie chce. Ogolnie chcialbym cos takiego, ze tworze sobie figurke np. w 3D maxie, exportuje do ASCII i mam zapisane parametry figury, ktora pozniej rysuje sobie bez problemu w OpenGL, znaczy nie wpisujac wartosci recznie, tylko z pliku, znaczy latwiej zwlaszcza jak figura skomplikowana.

Dzieki za szybka odpowiedz.

pozdrawiam

johny_bravo

0

Trzeba by popatrzeć jak maksiu to zapisuje. Pewnie na wprost można by to zaadoptować. Nie mam 3Dmaxa.
[email protected]

0

Robisz sobie tablice wierzchołków, i tablice Face?ów(tablica ścian, mówi które wierzchołki łączyć ze sobą aby powstałą ściana) . Wierzchołki obracasz itp., itd. A rysujesz wykorzystując dane z Face?ów.
Np. jeśli masz sześcian i zdecydujesz się rysować go z trójkątów, to dla każdej ściany masz 2 trójkąty, czyli w sumie 12, natomiast wierzchołków jest tylko 8. Gdybyś chciał dla każdej ściany przechowywać osobno trzy wierzchołki to miałbyś ich aż 36 =P

0

Ooooo. To fajnie brzmi i do tego sensownie :D. Dzieki. Dobry pomysl zreszta bo da sie obydwie tablice wyciagnac z .3ds'a, znaczy pliku Maxa, jak wczoraj czytalem. Jeszcze raz dzieki za podpowiedz, lece testowac.

pozdrawiam

johny_bravo

0

format obj jest dobrze opisany w necie i rozwiązuje Twój problem

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1