Hej,
Szukam narzędzia do backupowania danych. Wymagania - niby na logikę brzmią na dość podstawowe (choć niekoniecznie łatwe w implementacji), a jednak każde rozwiązanie, które testowałem miało braki lub wady.
Oto moje wymagania:
- oczywiście działanie w tle, bonus: działanie z niskim priorytetem, żeby nie przeszkadzać
- klient GUI pod Windowsa, bonus: klient dla Linuksa
- możliwość osobnego tworzenia zadań backupu, tj. np.
Moje Dokumenty + Pobrane
chcę backupować raz w tygodniu, aObrazy
raz w miesiącu - szyfrowanie backupów przed ich wysłaniem gdziekolwiek
- obsługa backupów przyrostowych
- współpraca z przesyłaniem backupów po SSH i dyskami chmurowymi
- obsługa "przerywanych" backupów, mogę uśpić komputer, odłączyć od neta, a gdy wszystko wróci do normy to backup się wznowi i bezbłędnie dokończy sam
- brak potrzeby utworzenia sobie kopii backupowanych danych na raz, żeby je wysłać. Tj. Mam dysk 500GB, 200GB do zbackupowania oraz 250GB innych danych - więc wolnych mam tylko 50GB, nie może być wymogu, że mam mieć wolnego tyle, co danych do zbackupowania
Edit:
- Rozwiązania z self-hosted serwerem jak najbardziej wchodzą w grę.
Istnieje w ogóle coś takiego? Czego wy używacie?
"Lokalnie" (drugi dysk w tym samym komputerze) dość spoko spisywał mi się Duplicati, ale w połączeniu z chmurami to lipa.