Chciałbym zacząć grać w grę Minecraft. Gry uruchamiam grę ładują mi się aktualizacje i skiny i gdy wszystko się załaduje i gdy powinna uruchomić się gra to ona się wyłącza. Podejrzewam, że problem leży w mojej zintegrowanej karcie graficznej. Przeczytałem w sieci, że do uruchomienia tej gry potrzebna jest karta, która obsługuje OpenGl w przynajmniej wersji 2.0. Ściągnąłem sobie jakiś program i zobaczyłem, ze ja mam OpenGl w wersji 1.1. Moje sterowniki są chyba jak najbardziej aktualne. Mam komputer DELL`a. Pobrałem program CPU-Z i gdy wchodzę w zakładkę motherboard i praphic pokazuje mi takie coś: http://zapodaj.net/e0dcca8017db9.png.html
Czy ktoś może mi pomóc w dowiedzeniu się czy ta zintegrowana karta graficzna może obsłużyć OpenGl w wersji 2.0. Dodatkowo wspomnę, że pobrałem jave(najnowsza wersję), directx, net. framework, visual c++. Zapomniałbym wspomnąć, iż zakupiłem sobie najnowszy system Windows 8 z najnowszymi aktualizacjami. Chciałbym się dowiedzieć czy problem leży w karcie graficznej, czy może w systemie.
Masz po prostu za stary komputer, nie pograsz na nim w Minecrafta - potrzebowałbyś wymienić kartę graficzną, a jako że masz zintegrowaną...
W najlepszym wypadku spróbuj dobyć lepszy procesor.
directx, net. framework, visual c++
Po co? :D
Wow, ta wersja OpenGL jest starsza ode mnie ^^
Przeszukaj ten link, znajdź odpowiedni dla siebie sterownik i testuj, może być trudno ze znalezieniem czegoś dedykowanego na Windows 8, ale może któreś będzie pasować:
http://search.dell.com/results.aspx?s=bsd&c=us&l=en&cs=04&k=q43&cat=sup
Takie pokazuje mi logi:
---- Minecraft Crash Report ----
// Shall we play a game?
Time: 13.08.14 17:51
Description: Initializing game
org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:252)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)
at bao.ag(SourceFile:340)
at bao.f(SourceFile:713)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:148)
A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
-- Head --
Stacktrace:
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:252)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)
at bao.ag(SourceFile:340)
-- Initialization --
Details:
Stacktrace:
at bao.f(SourceFile:713)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:148)
-- System Details --
Details:
Minecraft Version: 1.7.10
Operating System: Windows 8.1 (x86) version 6.3
Java Version: 1.7.0_67, Oracle Corporation
Java VM Version: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode, sharing), Oracle Corporation
Memory: 1513752 bytes (1 MB) / 26808320 bytes (25 MB) up to 518979584 bytes (494 MB)
JVM Flags: 2 total; -XX:HeapDumpPath=MojangTricksIntelDriversForPerformance_javaw.exe_minecraft.exe.heapdump -Xmx512M
AABB Pool Size: 0 (0 bytes; 0 MB) allocated, 0 (0 bytes; 0 MB) used
IntCache: cache: 0, tcache: 0, allocated: 0, tallocated: 0
Launched Version: 1.7.10
LWJGL: 2.9.1
OpenGL: ERROR RuntimeException: No OpenGL context found in the current thread.
GL Caps:
Is Modded: Probably not. Jar signature remains and client brand is untouched.
Type: Client (map_client.txt)
Resource Packs: []
Current Language: ERROR NullPointerException: null
Profiler Position: N/A (disabled)
Vec3 Pool Size: 0 (0 bytes; 0 MB) allocated, 0 (0 bytes; 0 MB) used
Anisotropic Filtering: Off (1)
Noszkurde, zainstaluj starowniki, włączy ci to opengl. podałem link do prościzny :)
Nie daję rady w 4 punkcie. Pobieram sterownik do Windows 7 stąd https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=22167, ale wyskakuje mi komunikat, że nie spełniam wymagań.
No po prostu masz za słabego kompa, nie ruszy ci to...
Jak już zainstalujesz aktualne sterowniki do karty graficznej, to się nie przeraź - u mnie na Intelu HD3000 Minecraft wyrabia zatrważające ~10 FPS ;-)