Neostrada zrywa połączenie

0

Hej,

mam poważny problem z siecią, a konkretnie z neostradą. Po zmianie taryfy, a dokładniej mówiąc przejściu na opcję 1-10 mbps zaczęło mi non stop zrywać połączenie (co kilka minut gaśnie lampka ADSL na routerze Wifi - używam Tp-link TDW8901G i podłączone są do niego 3 kompy przez wifi, zrywa nawet wtedy, gdy jest jeden komputer podłączony).

Rozłączanie zaczęło się po zmianie taryfy. Wcześniej wszystko działało. Wątpię, żeby dziwnym trafem router się popsuł. Jutro zamierzam tam dzwonić i pytać, ale wcześniej chciałbym się upewnić, czy wina na pewno leży po ich stronie. Jak to zrobić? Jak zdiagnozować, co może być przyczyną wadliwego działania?

Nie mam obecnie drugiego urządzenia, żeby sprawdzić, czy router nie padł, ale naprawdę jest to bardzo mało prawdopodobne żeby się to tak zbiegło. Będę miał możliwość pożyczyć dopiero za tydzień...

edit: takie coś mam w logach:

2/8/2013 18:44:53> Quick bridge not allow multi-channel
2/8/2013 18:44:53> bridge only stop
2/8/2013 18:44:53> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:53> Quick bridge not allow multi-channel
2/8/2013 18:44:53> bridge only stop
2/8/2013 18:44:53> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:53> Quick bridge not allow multi-channel
2/8/2013 18:44:53> bridge only stop
2/8/2013 18:44:53> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:53> Quick bridge not allow multi-channel
2/8/2013 18:44:53> bridge only stop
2/8/2013 18:44:53> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:53> Quick bridge not allow multi-channel
2/8/2013 18:44:53> bridge only stop
2/8/2013 18:44:53> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:56> ppp_ready: ch:80525f84, iface:804a2d14
2/8/2013 18:44:56> SNMP TRAP 3: link up
2/8/2013 18:44:56> Accept() fail
2/8/2013 18:44:56> Accept() fail

----

2/8/2013 18:50:20> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:20> Last errorlog repeat 1 Times
2/8/2013 18:50:20> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:20> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:23> Last errorlog repeat 12 Times
2/8/2013 18:50:23> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:24> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:24> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:26> Last errorlog repeat 12 Times
2/8/2013 18:50:26> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:27> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2/8/2013 18:50:27> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=8050e158
2

bardzo prosta sprawa: dzwonisz do TP/orange. Składasz tam reklamacje na łącze, stwierdzając że zrywa Ci połączenie, nie jesteś w stanie pracować a pracujesz zdalnie, przez co tracisz źródło zarobku. W związku z niedziałającym łączem prosisz o natychmiastową naprawę łącza lub rozwiązanie umowy z winy operatora (tutaj nie funkcjonuje zapis ze łącze ma prędkość DO. Prędkości nie ma bo nie działa). Przy okazji dodajesz do reklamacji (telefonicznej ofkoz) że chcesz zwrot pieniędzy za czas w którym łącze było niedostępne przy najbliższym rachunku. Konsultanta prosisz o potwierdzenie zgłoszenia (ma Ci powtórzyć co sobie zapisał) oraz o numer zgłoszenia.

Po takiej akcji następnego dnia przychodzi do ciebie 2 techników i sprawdzają wszystko od modemu przez gniazdko, kabel, łącze i centrale że nie ma bata aby coś nie działało. Ja miałem tak że zaczęło zrywać właśnie po podniesieniu parametrów łącza. Po tak zrobionej reklamacji w +/-18h od złożenia reklamacji było po problemie i mam pełny speed łącza :D

EDIT: aaa i nie daj się wkręcić na wadliwy router czy coś - idziesz w zaparte że router nówka na gwarancji, testowany u kolegi/wujka Zbyszka/prof. dr hab. Telekomunikacji cyfrowej Jana Bąka itp. Jak to by na serio router się walił to by po prostu nie działał - nawet nie próbował synchro.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1