Witam, czy znacie jakiś program który potrafi sztucznie stworzyć lagi? Potrzebne mi to aby przetestować parę funkcji w programie. Kiedyś widziałem taki program ale nie pamiętam nazwy >.>
Parę jakich funkcji ?
W programie który pisze, chce mieć pewność że wszystkie inforacje wysyłane przez sieć będą dobrze dostarczone, a tak to testuję to na razie na moim komputerze, na którym stawiam jednocześnie serwer i klienta do testów więc ping jest praktycznie zerowy.
Jeśli piszesz program korzystający z TCP to już masz pewność.
A jeśli nie - może wykorzystaj przekierowanie przez jakieś odległe proxy?
Z drugiej strony - co ma opóźnienie do utraty danych? oO Jasne, że jakoś to się przekłada, bo im dłużej pakiet leci to za pewne przez większa ilość węzłów, ale jeśli chcesz tylko opóźnić, a wciąż wysyłać tylko między swoimi dwoma maszynami wirtualnymi, to nic nie zbadałeś.
aurel napisał(a)
Jeśli piszesz program korzystający z TCP to już masz pewność.
A jeśli nie - może wykorzystaj przekierowanie przez jakieś odległe proxy?
Z drugiej strony - co ma opóźnienie do utraty danych? oO Jasne, że jakoś to się przekłada, bo im dłużej pakiet leci to za pewne przez większa ilość węzłów, ale jeśli chcesz tylko opóźnić, a wciąż wysyłać tylko między swoimi dwoma maszynami wirtualnymi, to nic nie zbadałeś.
Przy skomplikowanych projektach (np. gry) nieprawidłowa kolejność docierania informacji może wszystko posypać, jeśli wcześniej się tego nie przetestuje i przewidzi w kodzie.
Do samego wywoływania laga - nie znam, natomiast można spróbować ograniczać transfer upload/download np. za pomocą NetLimiter lub Nimbus. O ile tego drugiego nie testowałem, to NetLimiter potrafi ograniczać transfer dla wybranej aplikacji ale z tego co pamiętam ograniczanie nie działa na Windows 7.
Tak jak powiedział przedmówca - nie testuj tego tylko i wyłącznie na localhoscie.
Hmm, dzięki - poproszę po prostu jakiegoś znajomego spoza miasta aby odpalił i zobaczymy jak to będzie lecieć. Tak program pisany z użyciem socketów TCP.
Dzięki, spróbuję również programów które wymieniliście.
W TCP zawsze Ci dojdą i zawsze w odpowiedniej kolejności... a jak nie dojdą, to straciłeś połączenie.