KDevelop4 - początki

0

Witam,

Próbuję właśnie walczyć z KDevelop. Zainstalowałem sobie wersję 3.9.96 i próbuję zrozumieć jak to działa, ale na razie kiepsko mi to idzie. Zrobiłem tak:

  • Project->New From Template
  • Wybrałem: C++,KDE,KDE4 Gui Application

Cos mi utworzył.. nawet się kompiluje ale niewiele mi to daje, bo:

  • jak dodać nowe okno/dialog do projektu? Czy jest cos takiego jak w kazdym innym szanującym się IDE, że dodajemy do projektu nowy zasób, dodajemy kontrolki z palety, a następnie IDE generuje kod odpowiadający zdarzeniom (np kliknięcie buttona)?
  • ok, widzę że są pliki ui - zdaje się że to w nich siedza zasoby. Jednak jakoś nie mogę się doszukać, w którym miejscu zasoby te są wczytywane i w jaki sposób używane?
  • pomijając poprzednie: ok, nie znalazlem jednak żadnego sposobu, który by mi umożliwił dodanie nowego pliku .ui do projektu. Plik .ui wygenerowany przez QT designera mogę w zasadzie sobie w d... wsadzić - QT designer nie generuje żadnego kodu, na dodanie go to mojego projektu jakoś nie widzę sposobu...

Więc pytanie do was:

  • w jaki sposób osiągnąć coś takiego: dodaj dialog do projektu i wygeneruj automatycznie kod dla zdarzenia
  • gdzie znaleźć sensowny tutorial/pomoc/wprowadzenie krok po kroku do KDEvelop4 a nie KDevelop3? Szukałem na stronie domowej projektu, głupio licząc że tam cos znajdę, ale znalazłem tylko to:

How to Extend a Project — the Automake Manager

(- to be written -)
A Short Look at the Automake Machinery

(- to be written -)
How to Place Icons in a Separate Directory

(- to be written -)
How to Add New Classes

(- to be written -)
Caution

Be careful when you select your class file names. It is extremely difficult to change them later.
What is in a Subproject?

(- to be written -)
Concentrate on Your Work — the Active Target

(- to be written -)

Dokumentacja jest więc bardzo wyczerpująca, ale dla mnie to jednak troszkę za mało. A może polecicie inne IDE do QT4?

0
othello napisał(a)
  • jak dodać nowe okno/dialog do projektu? Czy jest cos takiego jak w kazdym innym szanującym się IDE, że dodajemy do projektu nowy zasób, dodajemy kontrolki z palety, a następnie IDE generuje kod odpowiadający zdarzeniom (np kliknięcie buttona)?

Tutaj nie ma dialogów, są widgety, nie ma zdarzeń, są sygnały i sloty...

Na początek polecam: http://www.digitalfanatics.org/projects/qt_tutorial/

Jako IDE możesz używać też QtCreatora.

0

Ok. Tak sobie popatrzyłem jeszcze wczoraj i mniej więcej wiem jak to działa -jeżeli dobrze zrozumiałem z tych plików .ui są generowane automatycznie nagłówki, które.... trzeba zaincludować w programie zanim zostaną utworzone?

Ale jak w tym kDevelop dołączyć nowy plik .ui - ciągle tajemnica. Tak samo jak to, dlaczego program wydaje się mieć angielskie locale pomimo posiadania polskiego KDE (mówię o wbudowanych dialogach - wybór pliku, wybór koloru itd..) - gdzie się to ustawia?

Tutorial/dokumentację samego QT łatwo znaleźć, ale czy gdzieś jest dokładny opis samego kDevelop?

0

KDevelop nie posiada chyba edytora widgetow :/ sprobuj moze tego QtCreatora?

0

No ok, widze ze nie posiada - pliki .ui mozna jedynie podejrzeć, ale to nie byłby tak wielki problem, bo jest QT designer, w którym te pliki można edytować. Tylko ze nie widze, jak by tu dodać gotowe pliki do projektu - w projekcie tworzonym z template są dodane, ale nowych dodać nie potrafię bo nie widze takiej opcji.

Zobaczymy jeszzce jak ten QTCreator wygląda. W KDevelop podoba mi się edytor kodu - najlepszy jaki widziałem w Linuksie, takie Code::Blocks wyprzedza o kilka dekad :>

0

AFAIK sam edytor to zwykłe kate, przynajmniej tak było w wersji 3.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1