Po kompilacji aplikacji Win32 GUI ( komp. BCC32.exe)
w C++BuilderX utworzona aplikacjia startuje w dziwny sposób ,
oprócz np. okna głównego pojawia się okno konsoli , zamknięcie
okna aplikacji lub okna konsoli powoduje jej zakończenie.
Przykładowy makefile wygenerowany przez IDE .

# C++BuilderX Version: 1.0.0.1786
# Generated GNU Makefile
# Do not modify, as your changes will be lost on re-export

# User Defined Variables:
# End User Defined Variables

# Start of configurations
# If the user specified no configuration on the command line, set a default:
ifndef CFG
  CFG := Release Build
endif
ifeq ($(CFG),Debug Build)
  BUILD_DIR := windows\Debug_Build
  Debug Build := 1
endif
ifeq ($(CFG),Release Build)
  BUILD_DIR := windows\Release_Build
  Release Build := 1
endif
ifneq ($(CFG),Debug Build)
  ifneq ($(CFG),Release Build)
    $(error An incorrect configuration was specified)
  endif
endif
# End of configurations

ifeq ($(CFG),Debug Build)
  # Default build target if none specified:
default: builddir windows\Debug_Build\gui.exe

all: default

windows\Debug_Build\gui.obj: gui.cpp
	bcc32 -D_DEBUG -g100 -j25 -tWR -Od -r- -k -y -v -vi- -tWM -tW -c -I$(BCBX)\include -o$(BUILD_DIR)\gui.obj   gui.cpp

windows\Debug_Build\gui.exe: windows\Debug_Build\gui.obj
	ilink32 -D -Tpe -x -Gn -v -L$(BCBX)\lib  c0w32.obj windows\Debug_Build\gui.obj,$(BUILD_DIR)\gui.exe,,cw32.lib import32.lib,,

builddir:
	-mkdir windows
	-mkdir windows\Debug_Build

clean:
	-del windows\Debug_Build\gui.obj
	-del windows\Debug_Build\gui.csm
	-del windows\Debug_Build\gui.exe
	-del windows\Debug_Build\gui.map
	-del windows\Debug_Build\gui.ilc
	-del windows\Debug_Build\gui.ilf
	-del windows\Debug_Build\gui.ils
	-del windows\Debug_Build\gui.tds
	-del windows\Debug_Build\gui.ild

endif
ifeq ($(CFG),Release Build)
  # Default build target if none specified:
default: builddir windows\Release_Build\gui.exe

all: default

windows\Release_Build\gui.obj: gui.cpp
	bcc32 -g100 -j25 -tWR -O2 -k- -vi -tWM -tW -c -I$(BCBX)\include -o$(BUILD_DIR)\gui.obj   gui.cpp

windows\Release_Build\gui.exe: windows\Release_Build\gui.obj
	ilink32 -Tpe -x -Gn -L$(BCBX)\lib  c0w32.obj windows\Release_Build\gui.obj,$(BUILD_DIR)\gui.exe,,cw32.lib import32.lib,,

builddir:
	-mkdir windows
	-mkdir windows\Release_Build

clean:
	-del windows\Release_Build\gui.obj
	-del windows\Release_Build\gui.csm
	-del windows\Release_Build\gui.exe
	-del windows\Release_Build\gui.map
	-del windows\Release_Build\gui.ilc
	-del windows\Release_Build\gui.ilf
	-del windows\Release_Build\gui.ils
	-del windows\Release_Build\gui.tds
	-del windows\Release_Build\gui.ild

endif

Dzieje się tak pomimo wybrania opcji utworzenia projektu -> New GUI Application

Punkt wejścia w pliku wygenerowanym automatycznie wygląda normalnie :

#include <windows.h>
#ifdef __BORLANDC__
  #pragma argsused
#endif

int APIENTRY WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
     ...
     ..

  return 0;
}

Dlaczego pojawia się dodatkowo okno konsoli ?