Sklep Google Play stawia coraz większe wymagania przy dodawaniu/aktualizacji aplikacji.
Najpierw obowiązkowa polityka prywatności, potem formularz bezpieczeństwa danych - żeby informować użytkownika jakie dane i w jakim celu używa aplikacja.

Zwiększanie bezpieczeństwa aplikacji ze sklepu to pozytywne zjawisko, ale biurokracja z tym związana nie jest zbyt przyjemna...

Wiele aplikacji dostępnych w Google Play powstało w Unity. Część z nich używa Unity Ads do zarabiania na reklamach.

Więc za jakie grzechy developer korzystający z Unity Ads musi przeklikać te wszystkie tabelki do konsoli Google Play? :(

https://docs.unity.com/ads/en-us/manual/GoogleDataSafety

W konsoli play powinny być dostępne jakieś presety dostosowane do najbardziej popularnych usług.
Albo przynajmniej opcja wgrania jakiegoś pliku XML udostępnionego przez dostawcę API/bibliotek użytych w grze.

Ponadto nawet czysta aplikacja w Unity - bez Unity Ads i bez Unity Analytics - może gromadzić jakieś dane i nie znalazłem informacji czy oraz jak uwzględnić to w Data Safety Form.

Źródło: https://unity.com/legal/game-player-and-app-user-privacy-faq
Można do niego dotrzeć z polityki prywatności Unity: https://unity.com/legal/privacy-policy => GAME PLAYER AND APP USER PRIVACY FAQ

Depending on the software used by the Developer, Unity may collect some or all of the following information about your device: unique device identifiers (e.g., IDFV for iOS devices and Android ID for Android devices); IP address; country of install (mapped from IP address); device manufacturer and model platform type (iOS, Android, Mac, Windows, etc.) and the operating system and version running on your system or device; language; CPU information such as model, the number of CPUs present, frequency, and instruction set support flags; the graphics card type and vendor name; graphics card driver name and version (e.g., “nv4disp.dll 6.10.93.71”); which graphics API is in use (e.g., “OpenGL 2.1” or “Direct3D 9.0c”); amount of system and video RAM present; current screen resolution; version of the Unity Editor used to create the game; sensor flags (e.g., device support for gyroscope, touch pressure or accelerometer); application or bundle identification (“app ID”) of the game installed; unique advertising identifiers provided for iOS and Android devices (e.g., IDFA or Android Ad ID); and a checksum of all the data that gets sent to verify that it transmitted correctly.

Pod wspomnianym wcześniej linkiem ( https://docs.unity.com/ads/en-us/manual/GoogleDataSafety ) przynajmniej jest opis jak wypełnić Data Safety Form w Google Play Console...
Ale to tylko dla reklam z Unity Ads.

Mam jeszcze taki przykład z życia wzięty. Niedawno patrzyłem na swoją starą niepublikowaną apkę w Play Console.
Coś tam poklikałem przy wymaganych deklaracjach i dostałem od Google maila:

screenshot-20231113172615.png

No i nasuwa się prosty wniosek. Skoro ich systemy potrafią wykryć, z jakich bibliotek apka korzysta, to Data Safety Form mogłoby na tej podstawie być wstępnie wypełnione automatycznie.