Nowy projekt 2D zajmuje 1.4 gigabajta

0

Cześć
Zaczynam przygodę z Unity. Pobrałem Unity Hub + Unity 2022.
Wybieram "create new project 2d" i musze czekać 5 min. aż się wszystko załaduje.

Domyślam się, że wraz z nowym projektem ładowane są dodatkowe biblioteki lub jakieś pakiety, których na początku nie będę używać. A może tak ma być ? :O Czytam książkę "Unity przewodnik projektanta gier" Mike Geig i widzę tam, że można na samym początku te pakiety wyłączyć, ale w mojej wersji Unity 2022 tej opcji nie mogę znaleźć.

Proszę o pomoc i o wyjaśnienie po co jest Unity Hub?

pozdrawiam.

1
tomanosamigos napisał(a):

Wybieram create new project 2d i musze czekać 5 min. aż się wszystko załaduje.
Domyślam się, że wraz z nowym projektem ładowane są dodatkowe biblioteki lub jakieś pakiety, których na początku nie będę używać.

Utworzyłeś projekt 2D używając template z kategorii Core, czy Learning?

screenshot-20230205150725.png

screenshot-20230205150802.png

Projekt gry Unity na dysku dużo zajmuje, bo Unity wszystkie assety projektu ładuje do katalogu Library w formie niekompresowanej.
Obrazki, dźwięki, moduły... Więc katalog puchnie. Ale potem jak w Unity pracujesz nad projektem to Unity wszystko ma "pod ręką".

tomanosamigos napisał(a):

Czytam książkę " Unity przewodnik projektanta gier" Mike Geig i widzę tam, że można na samym początku te pakiety wyłączyć, ale w mojej wersji Unity 2022 tej opcji nie mogę znaleźć..

Jeśli wiesz co robisz, to z Twojego projektu możesz różne pakiety wyrzucić wybierając Package Manager w menu Window.

screenshot-20230205150252.png

tomanosamigos napisał(a):

Proszę o pomoc i o wyjaśnienie po co jest Unity Hub ?

Unity Hub to launcher Twoich projektów. Służy do pobierania różnych wersji Unity, przypisywania ich do poszczególnych projektów i uruchamiania Twoich projektów w Unity.

1
tomanosamigos napisał(a):

A jaka jest różnica między Core a Lerning ?

Core zawiera pusty projekt z podstawowymi modułami, a Learning zawiera przykładowy projekt, przez co zajmuje trochę więcej miejsca na dysku.
Poza tym to samo masz napisane na screenshotach, które wrzuciłem...

tomanosamigos napisał(a):

Czyli za każdym razem gdy będę uruchamiać Unity muszę odczekać te 5 min ? ;(

Tylko pierwsze uruchomienie projektu zajmuje długo - kiedy katalog Library jeszcze nie został utworzony. Następne uruchomienia powinny być szybsze.

tomanosamigos napisał(a):

Możesz polecić jakiś prosty tutorial po polsku na start ?

Nie znam nic po polsku...
Ja zaczynałem od tego:

0

Dzięki wielkie za pomoc ! :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1