Celownik zależny od raycasta

0

Witam, chciałbym żeby w miejscu raycasta pojawiał się celownik, ale nie wiem jak zrobić aby w miejscu kolizji raycasta pojawiał się jakiś obiekt. Mój kod:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class raycast : MonoBehaviour
{
    public GameObject raycastObject;

    void Update()
    {
     Vector3 fwd = raycastObject.transform.TransformDirection(Vector3.left);
     Debug.DrawRay(raycastObject.transform.position, fwd * 50, Color.green);
    }
}

screenshot-20211101205428.png

1

Musisz raycasta robić metodą: https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Physics.Raycast.html
Interesują Cię sygnatury metody, które wypełniają obiekt typu RaycastHit.

ale nie wiem jak zrobić aby w miejscu kolizji raycasta pojawiał się jakiś obiekt

Z RaycastHit odczytujesz wartość pola point i przypisujesz ją jako pozycję jakiegoś obiektu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1