Jak rozumieć logikę biznesową jako frontend

0

Jeśli jesteś frotnend developerem i zaczynasz gdzieś pracę ale nie tylko. Jeśli logika biznesowa i to co się dzieje po wysłaniu requesta jest skomplikowana. Jak wtedy sobie radzić. Jeśli nic nie rozumiesz co się dzieje. Jakieś porady

4

Pytaj az zrozumiesz

0

No to jest myśl. Ale w jaki sposób pytać?

1

poproś, żeby ktoś ci rozrysował.

2
phanc napisał(a):

No to jest myśl. Ale w jaki sposób pytać?

  1. sprawdź response w konsoli
  2. sprawdź jeszcze kilka razy w zależności od tego co jest w request. Nie napisałeś, czy przypadki są zróżnicowane, czy jest jeden
  3. jako front nie masz pojęcia co się dzieje jeśli nie masz dostępu do backendu i tu
    3a. możesz (lub nie) zapoznać się z backendem
    3b. zapoznać się z udostępnioną dokumentacją

Jeśli nie masz dostępu ani do dokumentacji ani do backendu to należy o to poprosić, bo bez tego nie jesteś w stanie wykonywać swojej pracy. No, chyba, że twoja praca to wróżenie z fusów (analiza response bez dokumentacji).

Daj jakiś punkt zaczepienia, jakiś detal, może będzie można napisać coś więcej.

0

chodzi o to że są mikroserwisy i każdy zajmuje się czymś innym i często napisane w innych językach, zespołach itd. I jeśli wchodzi jakiś większy task to nagle musisz mieć wiedzę ze wszystkiego naraz

1

No najszybsza metoda, to pytanie ludzi i prośba, żeby ci wytłumaczyli i rozrysowali.

Nie jedyna, bo sam możesz poszperać (i warto to też zrobić - zobaczyć na kod, dokumentacje, zapisane dyskusje zespołu itp.), ale to trochę może być wchodzenie w króliczą norę i można za dużo czasu spędzić na próbie zrozumienia tejże logiki samemu.

1
phanc napisał(a):

chodzi o to że są mikroserwisy i każdy zajmuje się czymś innym i często napisane w innych językach, zespołach itd. I jeśli wchodzi jakiś większy task to nagle musisz mieć wiedzę ze wszystkiego naraz

Mikroserwisy są od różnych zadań i to, że każdy zajmuje się czymś innym jest jak najbardziej prawidłowe ;)

To w jakim języku jest napisany microserwis to dla ciebie, jako osoby od frontu nie ma żadnego znaczenia, ważny jest jedynie sposób komunikacji z frontem. Jak jest rozwiązana komunikacja z frontem? To pytanie, odpowiedz szczegółowo - czasami rozpisując sobie samemu posiadaną wiedzę można uzyskać szerszy kontekst.

Piszesz, że należy wiedzieć wszystko naraz. No, nie, generalnie dziabiesz wiedzę po kolei jak kura ziarna i układasz sobie z tego całość. Czy komunikujesz się równocześnie z kilkoma serwisami, czy musisz strzelać po kolei do kilku i w zależności od odpowiedzi podejmujesz dalsze działania kierując je do innych serwisów?

1
phanc napisał(a):

chodzi o to że są mikroserwisy i każdy zajmuje się czymś innym i często napisane w innych językach, zespołach itd. I jeśli wchodzi jakiś większy task to nagle musisz mieć wiedzę ze wszystkiego naraz

Cała wiedza jaka jest potrzebna do wykonania zadania powinna być w opisie tego zadania.
Porozmawiaj zatem z tym, kto tworzy opisy zadań.

0

Nie ma czegoś takiego jak logika biznesowa. Przestań się wyginać jak łyżeczka. Nie, to łyżeczka się wygina. Istniejesz? Jak to było w matrixie? :|

1
phanc napisał(a):

Jak wtedy sobie radzić. Jeśli nic nie rozumiesz co się dzieje. Jakieś porady

Najpierw napisz testy według tego co według ciebie się dzieje. Później odpal je na produkcji. Poprawiaj je aż zapalą się na zielono. Właśnie wdrożyłeś TDD na froncie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1