Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie znam się na programowaniu, ale zamierzam to zmienić:)
Chciałbym uruchomić (lub napisać) program do zarządzania serwerem gry na Linuxie. Program został napisany na Windowsa, kod źródłowy jest tu: link
i działa tak: link
- klient gry, serwer dedykowany oraz program do zarządzania serwerem (nazwijmy go „Controller”) – napisane są na Windowsa – ale zarówno klient gry jak i serwer dedykowany bez problemu działają na Ubuntu (WINE, Lutris, PlayOnlinux) – niestety działają tylko 2 z 3 głównych modułów Controllera – najważniejszy, czyli możliwość uruchomienia i zarządzania serwerem dedykowanym nie działa na Linuksie. Może to jest kwestia odpowiedniej konfiguracji WINE, ale na razie nie udało mi się tego uruchomić.
- Controller został napisany w VB.net – i tu jest moje pierwsze pytanie: czy dałoby się przekonwertować kod źródłowy Controllera (lub jego część) np. do C++, C# aby następnie uruchomić go na Ubuntu? Czy w ogóle jest sens do tego podchodzić?
- czy lepiej napisać od zera program w C++ przy wykorzystaniu Qt lub GTK+? Wzorując się na oryginalnym programie - i czy w takim programie będzie można umieścić wszystkie funkcjonalności z oryginalnego programu napisanego VB.net (albo przede wszystkim ten nie działający moduł)? Pytam konkretnie o C++ (być może są inne bardziej efektywne rozwiązania, może CMake, może inny język: Java?) ale chciałem zacząć naukę od C++ i przy okazji nauki chciałem napisać ten program (albo odwrotnie), a nie chciałbym dojść do wniosku po paru miesiącach, że jednak się nie da lub że był to całkowicie chybiony pomysł.
Podsumowując: chciałem uruchomić/napisać program do zarządzania serwerem gry (serwer gry będzie działał pod WINE) i czy próba napisania tego programu w C++ i Qt na Linuxa to dobry pomysł? a przy okazji chciałem w końcu nauczyć się programować:)