Projektowanie struktur, programowanie zorientowane obiektowo - Literatura

0

Witam,

Jestem studentem i chciałbym w przyszłości pracować jako programista.

Obecnie mam zajęcia z algorytmów i struktur danych oraz z języka c++.

Mam problem, bo wykłady z algorytmów są dość skomplikowane dla mnie. W książce dot. algorytmów, którą obecnie posiadam jest dużo kodu i trudnego tekstu. Brakuje mi tam rysunków obrazujących opisywane w nich rozwiązania. Czuje, że rysunki by mi bardzo pomogły.

Sam język c++ jestem w stanie się nauczyć, znam jego zasady, konstrukcje, ale mam problem z tym, w jaki sposób zaprojektować swój program tak, by jego kod był w pełni zorientowany obiektowo.

Poszukuję w związku z tym przystępnej literatury na temat algorytmizacji, projektowania struktur danych, programowania zorientowanego obiektowo (by można było wykorzystać potencjał klas z c++).

Najlepiej by było, gdyby w tych książkach było sporo rysunków obrazujących opisywane w nich rozwiązania.

Czy może ktoś mi coś polecić w tym temacie?

0

Cormen, Banda czworga <- powinno jak na razie wystarczyc.

  • clean code ;)
0

Hej, dzięki za odpowiedź. Przyjrzę się Twojej propozycji. Czy może ktoś coś jeszcze dorzucić do listy?

0

Jeżeli masz problemy proponuję zacząć od tej książki:
http://helion.pl/ksiazki/algorytmy-wydanie-iv-robert-sedgewick-kevin-wayne,algor4.htm
Pobierz przykładowy rozdział i zobacz - oprawa i wydanie są dużą zaletą tej książki, jeśli chodzi o wstęp do algorytmiki. Minusem pewnie będzie to, że przykłady dotyczą Javy, a Ty pewnie wolałbyś C++.
Cormen do mnie przemawiał również, jeśli chodzi o algorytmy - może być na później. Co do struktury danych to bardziej podobała mi się pozycja:
http://helion.pl/ksiazki/c-algorytmy-i-struktury-danych-adam-drozdek,calstr.htm
Można przy okazji nauczyć się korzystać z STL.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1