Witam!
Piszę prosty programik graficzny oparty na Timage i mam elementarny problem. Chcę stworzyć narzędzie do rysowania linii i nie wiem jak oprogramować zdarzenie OnMouseMove aby móc rysować linię "ciągnącą się" za kursorem i nie wymazującą tła które jest pod spodem??? Tzn potrafię to zrobić ale działa strasznie powoli!
Robię to tak:
Var
Tlo :Tbitmap; \Tutaj zapisuje tlo którego nie chcę zamazać
Rys :Timage; \Tutaj będę tymczasowo rysował tło razem z moją linią
Zdarzenie ONMouseMove wygląda mniej więcej tak:
Rys.picture.bitmap.assign(tlo); //Czyszczę tło po poprzedniej linii
with Rys.picture.Bitmap.Canvas do
begin
MoveTo(LiniaPoczX, LiniaPoczY); //Rysuje tymczasową linię
Lineto(x,y);
end;
No i teraz Rys.picture.bitmap.assign(tlo) działa strasznie powoli. Chyba koncepcja nie jest najlepsza? Jak to zrobić?
Tomek