obróbka obrazów

0

Problem dotyczy mozliwości zaznaczania fragmentu np. zdjęcia, powiększenia tego fragmentu z jego wyostrzeniem. I nie chodzi mi o np 600% powiększenie które daje tylko wiele "sympatycznych" kolorowych kwadracików ale o szczegółowy obraz tego fragmentu.
mixer

0

Jesli dobrze zrozumialem to chcesz majac np. zdjecie w rozdzielczosci 1024x768 wybrac sobie kawalek powiedzmy 100 na 100 pixeli i powiekszyc to do powiedzmy 900 x 900 i miec przejzysty ostry orbaz... jesli tak to chyba sie zasugerowales jakims filmem szpiegowskim.. bo nie da sie zrobic czegos z niczego.. moze i sa jakies zaawansowane aplikacje do odgadywania pixeli ale sam takiego nie zrobisz raczej ;] .. a zastanow sie czy mozesz z 3 na 3 pixeli powiekszyc to do 100 x 100 i miec ostry obraz bez kwadratow.. mozna jedynie czesciowo powiekszyc jakis orbaz i aby ine miec kwadratow uzyc BLUR ale i tak to pieknie nie wyglada

0

powiekszyc jak najbardziej. wycinasz obrazek z jednej bitmapki i ja kopiujesz do drugiej odpowiednio skalujac (copyrect, wiecej pod F1)
jesli chcesz wyostrzyc.. no to bedzie problem.
jak juz wspomnial przedmowca raczej tego nie osiagniesz.

choc kiedys byla taka dyskusja. ktos podsunal teorie o tym ze mozna to zrobic na zasadzie wyznaczania wektorow w obazku : tyle pamietam :)
pogogluj troche

0

OK ale cały postęp opiera sie na tym ,że ludzie robią rzeczy które inni ludzie uważają za niemożliwe do zrobienia :) mixer

0

Hmmm... Kiedyś się bawiłem w odczytywanie takich drobiazgów ze zdjęć, w każdym razie robiłem to tak (w Irfan View):
1). Wycinałem interesujący mnie fragment obrazka
2). Powiększałem go, ale tak z 1000% minimum, uzywająć metody(?) Lanchos
3). Wyostrzałem (więc musi być na to jakiś algorytm :) )
4). Zmniejszałem tak aby się mieścił na ekranie (też Lanchos)
W ten sposób pewne rzeczy początkowo nie widocze stawały się bardziej wyraziste
Teraz pozostaje tylko :D to zaimplementować w programie :>

// to nie prościej było zwiększyć kontrast? :| - Ł
// Wtedy nie było takiego efektu - Q

0

Wiedziałem że są dobrzy ludzie na tym świecie :)....ale ten problem chodzi za mną od dłuższego czasu i nie daje mi spokoju aż go w jakiś sposób nie rozwiąże. Moze i napatrzyłem się na filmy szpiegowskie ale tak łatwo nie odpuszcze :)

0

OK ale cały postęp opiera sie na tym ,że ludzie robią rzeczy które inni ludzie uważają za niemożliwe do zrobienia

jasne, czyli z kilku pikseli zrobisz sobie obrazek o dowolnie dużej rozdzielczości. to dopiero można by osiągnąć kompresję - o nieskończonym stopniu ;]

a tak serio - zwiększ dwukrotnie rozdzielczość, a brakujące piksele ustaw jako średnią pikseli sąsiednich. tak czy inaczej - nie wydobędziesz z obrazka więcej informacji, niż było w nim zawartych na początku. teoria informacji się kłania.

0

Jeszcze raz dzięki za sczere wypowiedzi, ale właśnie szukając jakichś materiałów wtym temacie otarłem się o Algorytm wavelet (falkowy) wykorzystywany w programach astronomicznych (bardzo piękne wyostrzenie) stwierdziłem ,że będę próbował dalej. Może nie dziś nie jutro może za rok trzy ktoś wymyśli coś nowego.
Mixer

0

na stronie http://g32.org jest komponent (chyba) co umożliwia różne metody powiększania - nazywał się chyba Graphics

0

Witam ja robiłem Directional Deblurr ( usuwanie rozmyć pionowych lub poziomych ) jak kogoś to interesuje to piszcie [email protected] pozdr Seba

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1