Witam Was! Piszę tutaj, gdyż 4p jest ostatnią nadzieją na mój problem! :D Otóż mam pewien dylemat z przetworzeniem pliku bitmapy w.. tekst :) Albowiem - ładję do TImage'a bitmape czarnobiala o okreslonych rozmiarach /80 x 48/ i chcialbym, by zapisano owy obraz z bitmapy w pliku tekstowym, lecz by czarny pixel zapisać w znaku # a biały znakiem . (kropki :)) Prosze o pomoc, ew. wskazówki. Z góry dziękuję ;) </u>
0
0
var
i, j: integer;
Bitmap: TBitmap;
f: textfile;
begin
AssignFile(f, 'plik.txt');
Rewrite(f);
for i := 0 to Bitmap.Width do
for j := 0 to Bitmap.Height do
if Bitmap.Canvas.Pixels[x, y].Color = clBlack then Write(f, '#') else Write(f, '0'); //pewnie inne znaczki chcaiełeś ale trudno :)
CloseFile(f);
end;
mniej więcej coś takiego, tylko to bitmap to powinno być TImage.Bitmap i można by jescze zrobić by nie dawał tych znaczków w jednej linii a wraz z nową linią przechodził do nowej linii w pliku. I w ogóle mozna by to zrobić na ScnLine, ale ogólna zasda jest taka sama - lecimy po wszystkich pixelach i jak jest kolor taki to zapisujemy do pliku to, a jak inny to coś innego.
0
Łaaaaaaa wielkie thx!!!! [browar] [green] O lool to przeciez takie proste [sciana] :DDD jupi! Dzieki wielkie
[dopisane]
Hm.. a czy i jak istnieje mozliwosc dzielenia wartosci w pliku enterami co 85 znakow?