Witam.
Tworzę prostego managera szaletu miejskiego w 3D za pomocą pakietu komponentów GLScene. Aktualnie pracuję nad napisaniem edytora map, opartych na warstwach. Mapy takie zapisać chcę w formacie txt.
Jak coś takiego ma wyglądać? Już wyjaśniam:

kazda plansza skladalaby sie z np kilku layerow, kazde pole w takiej planszy mialoby odpowiedni identyfikator, czyli
0 - pusto
1 - sciana podloza
2 - lewa sciana
3 - prawa
4 - przednia
5 - tylna
6 - gorna
no i teraz aby zrobic plaski teren z jedna skrzynka na srodku, trzeba robic 2 layery:
pierwszy:
111
111
111
ok to jest podloze, teraz robię layer drugi:
040
263
050
w taki sposób kazdy obiekt zawieralby sie np. w
szescianie, moglby byc jego dowolnym bokiem lub np jakims innym elementem. Tak to ma w skrócie wyglądać. Nie wiem zbytnio jednak jak się za to zabrać, widziałem gdzieś tutorki na ten temat jakieś kilka miechów temu, jednak nie mogę teraz tego znaleźć nigdzie :/