Opendialog + filename

0

Witam

oto kodzik:

var
ff:string;
begin
opendialog.Execute;
ff:=opendialog.FileName;
if ff='' then
exit
else
listbox.Items.LoadFromFile(ff);

if pos('file.txt',ff)=1 then
edit1.text:='otworzyles plik file.txt';
end;

Kod ten ma za zadanie otworzyc plik tekstowy - dziala
Jezeli nie wybrano pliku nie robi nic - dziala
laduje zawartosc do listboxa - dziala
Wyswietlic w edit1.text jaka nazwa pliku jezeli w FileName jest slowo file.txt - to niestety nie dziala
Program sie komplikuje normalnie i elegancko chodzi oprocz tej wyswietlania nazwy pliku.

Moze ktos powiedziec co jest nie tak? I jak to naprawic ?
Dzieki z góry za POMOC.

0
if OpenDialog1.Execute then begin
    Listbox.Items.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
    if OpenDialog1.FileName = 'file.txt' then Edit1.Text := 'Otworzyłeś plik file.txt.'
end;
0
if OpenDialog1.Execute then begin
    Listbox.Items.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
    if OpenDialog1.FileName = 'file.txt' then Edit1.Text := 'Otworzyłeś plik file.txt.'
end;

Ten kod działa jak tamten tylko że jest krótszy (to dobrze) ale niestety nadal nie pokazuje wiadomości w edit.text :/

Jakies inne pomysly?

Próbowałem tez tak:

if Openshop.Execute then begin
    shopfile.Items.LoadFromFile(openshop.FileName);
    if pos('plik.txt',openshop.FileName)=1 then edit1.Text := 'Otworzyłeś plik file.txt.'
end;
0

Faktycznie, mój błąd. Powinno być tak :

if ExtractFileName(OpenDialog1.FileName) = 'file.txt' then Edit1.Text := 'Otworzyłeś plik file.txt.'
0

Teraz działa dzięki wielkie :]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1