[Delphi] Imagi i tablice...

0

Witam
To znowu ja i mam taki problem, a wiec taka procedurke (kod po niżej), która wyszukauje karty 13 i ma ja przeniesc do innego miejsca

procedure Trzynastka;
var i,j,x,zmienna,L,T,ile: integer;
    jest:boolean;
Begin
jest:=false; ile:=0;
for i:=1 to 2 do
 for j:=1 to 13 do
 if TabGracz[i,j]=13 then
 begin
 zmienna:=TabGracz[i,j];
 Ile:=i;
  for x:=1 to 13 do
  if i=1 then
  begin
   if (TabGracz[2,x]=0) and (jest=false) then
   begin
    TabGracz[2,x]:=zmienna;
    L:=Lewa(x);
    TabK1[j].Picture.LoadFromFile(katalog+'13.jpg');
    TabK1[j].Top:=500;
    T:=TabK1[j].Top;
    TabK1[j].Left:=L;
    TabGracz[i,j]:=0;
    jest:=true;
   if T<>100 then
   TabK1[j].Enabled:=true;
   if T=500 then
   TabK2[j].Enabled:=false;
    break;
   end;
  end
  else if i=2 then
   if (TabGracz[1,x]=0) and (jest=false) then
   begin
    TabGracz[1,x]:=zmienna;
    L:=Lewa(x);
    TabK2[j].Picture.LoadFromFile(katalog+'Tlo.jpg');
    TabK2[j].Top:=100;
    T:=TabK2[j].Top;
    TabK2[j].Left:=L;
    TabGracz[i,j]:=0;
    jest:=true;
    if T=100 then
    TabK2[j].Enabled:=true;
    if T<>500 then
    TabK1[j].Enabled:=false;
    break;
   end;
 end;
end;

Mam nadzieje ze nie jest to zbyt chaotyczne, ale cóż dopiero się uczę. Więc jak ktoś ma pomysła jak zrobić aby karta która ma 13 była widoczna a ta która ma 0 nie, bo na razie obie sa widoczne :(
Za <ort>jaka kolwiek </ort>pomoc WIELKIE DZIEKI i Pozdrowienia dla wszystkich :)

// chłopie, rób porządne wcięcia - ŁF

0

aby karta która ma 13 była widoczna a ta która ma 0 nie

nie czytałem kodu, bo jestem leniwy, ale to co próbujesz zrobić można zrobić używając tag'ów... Każdemu Image'owi ustawiasz właściwość tag na jakąś liczbe i jeżeli potem będzie równa to coś, itd.

PS. rozpisz problem trochę bardziej (o co chodzi z widocznością)

0

aby karta która ma 13 była widoczna a ta która ma 0 nie

nie czytałem kodu, bo jestem leniwy, ale to co próbujesz zrobić można zrobić używając tag'ów... Każdemu Image'owi ustawiasz właściwość tag na jakąś liczbe i jeżeli potem będzie równa to coś, itd.

PS. rozpisz problem trochę bardziej (o co chodzi z widocznością)

Wiesz powiem ci ze mnie tez by sie takiej sieczki nie chciało czytac...
A z tym to jest tak jest dwóch graczy i jak jeden wylosuje karte [13] to ta trzynastka musi przejsc do niego no i sytuacja na odwrót. Poprastu jak ona zostanie wylosowana przez któregos gracza to ma sie u niego pojawic a u drugiego zniknąć i tak w kółko.... Niewiem jakby mógł jeszcze lepiej to rozpisać

0

A moze ma ktos inny sposób aby znalezc karte o wartosci 13 przeniesc w inne miejsce tak aby przy kolejnym wywołaniu mozna by ta sama karte przeniesc w inne miejsce???? Help me..... [glowa]

<font color="brown">//Może i by ktoś wiedział, ale twój kod jest strasznie chaotyczny .. nie ma opisów- co jest co - na przyszłość polecam skracanie kodu o zbędne linie... - można też dodać komentarze, które na pewno nie popsują nic, a mogą pomóc - detox</span>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1