Hello again!
sprostowanie dla .. w pytaniu 2
(podam na przykładzie w C++ bo trochę mi łatwiej)
mam plik mainfile.cpp, a w nim takie deklaracje
--------cut---------
CGracz* gracz = new CGracz;
CMonster* mon = new CMonster;
--------cut---------
i teraz w metodzie DoAI() obiektu mon chcę mieć informację o zmiennej gracz.pozycja //pozycja to obiekt klasy CVector3D, ale to teraz mało istotne
teraz napisze to metodą najprostszą (łopatą do głowy). Chodzi oto, że chce wymieniać informacje między klasami, które zadeklarowane są na tym samym szczeblu programu (np. w jednej klasie (np. silniku))
-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-
adnotacja dla .. do pytania 3
rzeczywiście w Delphi jest to rzadkość ale w C++ zdarzają się deklaracje
--------cut---------
CGracz* gracz = new CGracz;
CGracz gracz;
--------cut---------
i chodzi oto czego lepiej jest używać...
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
odpowiedź dla KIDo odnośnie odpowiedzi na pytanko 2
najwyraźniej nie zrozumiałeś, bo twoja odpowiedź się nie klei nawet przy użyciu Poxipolu :D
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
odpowiedź dla KIDo odnośnie odpowiedzi na pytanko 3
dlaczego wskaźnik będzie zajmował mniej pamięci skoro i tak zostanie ona przydzielona dla obiektu ??
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
sprecyzowanie dla ogółu do pytanka 1
zapomniałem wspomnieć, że VCL nie wchodzi w rachubę, gdyż pytam pod kątem OpenGL'a (piszę w Visualu)