Jesli w deklaracji zmiennej uzyjesz absolute to znaczy ze chcesz wskazac kompilatorowi jaki obszar pamieci ma jej przydzielic - w helpie masz przyklad:
var
Str: string[32];
StrLen: Byte absolute Str;
to bedzie znaczylo ze zmienna strlen bedzie w pamieci zaczynala sie tam gdzie sie zaczyna str to znaczy modyfkacje jednej z tych zmiennych bedzie implikowala zmiane tej drugiej.
To jest chyba dokladnie to samo co zmienne referencyjne w c++ to znaczy
na przykald
int i,&j=i;
co oznacza ze masz tak naprawd jedna zmienna tylko dwie nazwy do niej. Oczwiscie w tym przykaldzie bo w poprzednim to sa dwa rozne typy. Nie bardzo wiem po co to jest, chyba zastosowanie tego nie jest za wielkie. Pod dosem na przyklad byly stale adresy bufora klawiatury i karty graficznej i wtedy w ten sposob mozna bylo sobie stworzyc zmienną ktra bedzie "nakladala" sie na te obszary. Rowniez stany klawiszy shift, alt i ctrl mialy swoje stale (absolutne) ades w systemie i zeby je czytac latwo mozna bylo sobie takie zmienne delarowac. Pod windows to ja nie wiem do czego to, zwlaszcza w obiektowym delphi gdzie wszytsko jest dynamiczne. no ale pewnie znalazloby sie pare miejsc w ktorych mozna by to stosowac:)))