TServerSocket

0

Jak w komponencie TServerSocket można wykryć z którego klienta przychodzi tekst (ReceiveText), tak, aby następnie go odesłać do klienta???

I jeszcze jedno jak rozłączyć drugiego w kolejności klienta???

0

w ServerSocket masz Connection[I] gdzie i to integer czyli numer podlaczonego gniazdka...

Wiecej znajdziesz w Help

0

Dzięki, ale to to już wiem [hurra] , mnie chodzi o to JAK ZDOBYĆ ID KLIENTA który się do nasz łączy...

0

klient jako tako nie posiada ID..to ty w kodzie ustalasz co on bedzie wysylal..
np moze wysylac swoje IP, jakis numer
i na pdst tego masz identyfikacje klientow..potem przypisujesz konkretny numer (ID) pod polaczenia (np Tablica 2-elementowa) i masz juz to co chciales..

0

Radzę wykorzystać do identyfikacji uchwyt połaczenia. Socket.Connections[i].SocketHandle.

0

bardzo łatwo jest identyfikować klienty po adresie IP i porcie klienta.

0

CyberKid: Ale to rozwiązanie dość kiepskie.

0

CyberKid: Ale to rozwiązanie dość kiepskie.

Dokładnie. Wyobraź sobie olbrzymią sieć blokową. W polsce jest to widok nierzadki. Teraz wyobraź sobie, że taka sieć ma np. 300 użytkowników. Kryją się oni wszyscy za jednym adresem IP. Załóżmy teraz, że powiedzmy 10 z nich będzie korzystać w tym samym czasie z twojego programu. I co się stanie? Można się domyślić.

0

Z tego co rozumiemiem chodzi ci o numer w z tablicy Connection[numer],na podstawie którego można idetyfikować danego klienta.Tak się składa że wykorzystałem to w moim komunikatorze internetowym ( klinet-serwer) w którym było mi potrzebne aby znać ten numer z tablicy.
Podaj emilka to wyślę ci kod z opisem.

POZDRAWIAM!!! [cya]

0

Dokładnie. Wyobraź sobie olbrzymią sieć blokową. W polsce jest to widok nierzadki. Teraz wyobraź sobie, że taka sieć ma np. 300 użytkowników. Kryją się oni wszyscy za jednym adresem IP. Załóżmy teraz, że powiedzmy 10 z nich będzie korzystać w tym samym czasie z twojego programu. I co się stanie? Można się domyślić.

a jak obsłużysz dwa połaczenia z tego samego kompa???? Każde połączenie z jednego IP ma swój własny port lokalny, tak więc wszytkie te wasze connection.handle itp opierają się na tym, jak nie wieżysz to poczytaj sobie o TCP/IP, bo połączenia rozpoznaje się właśnie po porcie, z którego klient się łączy.

0

Mniej sprawdzania i szybciej jest podczas porównywania uchwytu niż IP i Portu.

0

:) czyzbys pisal program na konkurs hihi i tak nie napiszesz to styarsznie trudne :) ja ci pomoge ale po 31 hehe powodzenia

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1