Array of char do TBitmap

0

Mam tablicę [b]array[1..n] of char[/b] do której jest "załadowana" bitmapa. Jak ją teraz załadować do TBitmap?

// Dzięki

0
  1. Zamiast Char użyj Byte.
  2. Rozwiązanie problemu: pętla+TBitmap.ScanLine+F1.
    I to WYSTARCZY. Nie dawać gotowych rozwiązań!
0
  1. Zamiast Char użyj Byte. lol 256 pozycji gowno da uzywaj albo integer albo tcolor
    poznij albo przez canvas w petli albo
    char hmm moge sie pomylic ale to string [1]?
0
  1. Zamiast Char użyj Byte. lol 256 pozycji gowno da uzywaj albo integer albo tcolor

nie jest powiedziane, ze jest 1 pixel w jednej komorce. Moze jest jeden pixel na 3 komorki (R,G,B np).

char hmm moge sie pomylic ale to string [1]?

Nie, char (ansichar) zajmuje 1 bajt a string[1] 2 bajty (bajt dlugosci+1 bajt zawartosci)

0
  1. Zamiast Char użyj Byte. lol 256 pozycji gowno da uzywaj
    albo integer albo tcolor

To są pretensje do mnie? Lepiej już Byte zamiast Char. A można faktycznie użyć czegoś innego. Ale absolutnie nie Integer! Jest różnica signed/unsigned, zamiast niego ma być Cardinal lub Longword, poza tym dla bitmap 24b i tak odpada z wiadomego względu (TColor z resztą też). Wtedy trzeba użyć TRGBTriple (z modułu Windows). Tak w ogóle to można brać od razu po 3 komórki tablicy array of Byte A wyświetlanie ABSOLUTNIE nie przez TCanvas - obraz np. 500x500 będzie wywalać na ekran jakąś minutę. ScanLine i nic innego.

[do postu niżej]
Bitmapę RGB24 można bez problemu władować do tablicy bajtów, trzeba tylko poprawnie ją wyświetlać. Jeśli tobie coś nie tak wychodzi, to znaczy że algorytm do kitu zrobiłeś, to twój problem.

0

otworz bitmape byte zzobacz jedynie co bedzie to czarny czerwony, i cos tam jeszcze

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1