Mam tablicę [b]array[1..n] of char[/b] do której jest "załadowana" bitmapa. Jak ją teraz załadować do TBitmap?
// Dzięki
Mam tablicę [b]array[1..n] of char[/b] do której jest "załadowana" bitmapa. Jak ją teraz załadować do TBitmap?
// Dzięki
- Zamiast Char użyj Byte. lol 256 pozycji gowno da uzywaj albo integer albo tcolor
nie jest powiedziane, ze jest 1 pixel w jednej komorce. Moze jest jeden pixel na 3 komorki (R,G,B np).
char hmm moge sie pomylic ale to string [1]?
Nie, char (ansichar) zajmuje 1 bajt a string[1] 2 bajty (bajt dlugosci+1 bajt zawartosci)
- Zamiast Char użyj Byte. lol 256 pozycji gowno da uzywaj
albo integer albo tcolor
To są pretensje do mnie? Lepiej już Byte zamiast Char. A można faktycznie użyć czegoś innego. Ale absolutnie nie Integer! Jest różnica signed/unsigned, zamiast niego ma być Cardinal lub Longword, poza tym dla bitmap 24b i tak odpada z wiadomego względu (TColor z resztą też). Wtedy trzeba użyć TRGBTriple (z modułu Windows). Tak w ogóle to można brać od razu po 3 komórki tablicy array of Byte A wyświetlanie ABSOLUTNIE nie przez TCanvas - obraz np. 500x500 będzie wywalać na ekran jakąś minutę. ScanLine i nic innego.
[do postu niżej]
Bitmapę RGB24 można bez problemu władować do tablicy bajtów, trzeba tylko poprawnie ją wyświetlać. Jeśli tobie coś nie tak wychodzi, to znaczy że algorytm do kitu zrobiłeś, to twój problem.
otworz bitmape byte zzobacz jedynie co bedzie to czarny czerwony, i cos tam jeszcze