fraktale w tp

0

szukam informacji o generowaniu fraktali w trybie graf. w tp
bardzo bym prosił o podanie jakichś ciekawych stron

0

Krótki kurs:

  1. obierz 3 dowolne punkty
  2. wybierz losowo 2 z nich
  3. na środku drogi między nimi narysuj punkt
  4. wybierz losowo 1 z tych 3 punktów
  5. narysuj na środku drogi miedzy tym punktem a narysowanym ostatnio punkt
  6. przejdź do 4

b
Dryo: ale to też fraktal :)

0

poszukaj w necie efg's computer lab. polecam!

0

Vogel: to co podałeś to tylko algorytm rysowania fajnych rysunków. Fraktale z matematycznego punktu widzenia nie mają nic wspólnego z tym. Kiedyś miałem fajny link z wytłumaczeniem matematycznych podstaw tych obiektów...

0

Mam kod w TP na rysowanie trójkąta Sierpińskiego oraz labiryntu Cantora (przetłumaczone z c).

trójkąt:

uses crt, graph;

var
sterownik, tryb:integer;
x, y:array [0..2] of integer;
xp, yp:integer;
los:byte;
begin
detectgraph(sterownik, tryb);
initgraph(sterownik, tryb, 'c:\tp\bgi');

x[0]:=0;
x[1]:=0;
x[2]:=640;
y[0]:=0;
y[1]:=480;
y[2]:=0;
randomize;

xp:=random(640);
yp:=random(480);

repeat
los:=random(3);
xp:=round((x[los]+xp)/2);
yp:=round((y[los]+yp)/2);
putpixel(xp, yp, 14);
until keypressed;

closegraph;
end.

labirynt:

wystarczy zmienić linijki:
xp:=round((x[los]+xp)/2);
yp:=round((y[los]+yp)/2);

na:
xp:=round((x[los]-xp)/2);
yp:=round((y[los]-yp)/2);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1