szukam informacji o generowaniu fraktali w trybie graf. w tp
bardzo bym prosił o podanie jakichś ciekawych stron
Krótki kurs:
- obierz 3 dowolne punkty
- wybierz losowo 2 z nich
- na środku drogi między nimi narysuj punkt
- wybierz losowo 1 z tych 3 punktów
- narysuj na środku drogi miedzy tym punktem a narysowanym ostatnio punkt
- przejdź do 4
b
Dryo: ale to też fraktal :)
poszukaj w necie efg's computer lab. polecam!
Vogel: to co podałeś to tylko algorytm rysowania fajnych rysunków. Fraktale z matematycznego punktu widzenia nie mają nic wspólnego z tym. Kiedyś miałem fajny link z wytłumaczeniem matematycznych podstaw tych obiektów...
Mam kod w TP na rysowanie trójkąta Sierpińskiego oraz labiryntu Cantora (przetłumaczone z c).
trójkąt:
uses crt, graph;
var
sterownik, tryb:integer;
x, y:array [0..2] of integer;
xp, yp:integer;
los:byte;
begin
detectgraph(sterownik, tryb);
initgraph(sterownik, tryb, 'c:\tp\bgi');
x[0]:=0;
x[1]:=0;
x[2]:=640;
y[0]:=0;
y[1]:=480;
y[2]:=0;
randomize;
xp:=random(640);
yp:=random(480);
repeat
los:=random(3);
xp:=round((x[los]+xp)/2);
yp:=round((y[los]+yp)/2);
putpixel(xp, yp, 14);
until keypressed;
closegraph;
end.
labirynt:
wystarczy zmienić linijki:
xp:=round((x[los]+xp)/2);
yp:=round((y[los]+yp)/2);
na:
xp:=round((x[los]-xp)/2);
yp:=round((y[los]-yp)/2);