DelphiX czy Canvas

0

jak w temacie, co jest szybsze rysowanie po zwykłym Canvasie (TPaintBox'a) czy stosowanie DelphiX ( ... Relase ... ).
Na rysunku będzie dużo (do kilku tysięcy) prostych elementów (teksty, łuki, linie, punkty). Rysunek ma być przerysowywany dosyć często, przy przesuwaniu dynamicznym, czy też dynamicznym zoomowaniu (a'la AutoCAD)

0

Oczywiście DelphiX jest znacznie szybsze, bo bezpośrednio do karty się odwołuje (DirectX jest jeszcze szybsze). Ale jeżeli to ma być a'la AutoCAD, to nie jestem pewien czy jest sens zaprzęgania do tego DelphiX. W AutoCADzie przydałoby się bardziej coś do grafiki wektorowej (MetaCanvas?)

0

a'la AutoCAD ma być w tym tylko Zoom'y nic więcej. Dodatkowo chce żeby były linie (różne style i grubości [lub ;-[]) i opisy

no a coś bliżej na temat MetaCanvas ?

0

Witam,
Chciałem zaznaczyć, że gdybyś jednak korzystał z DXDraw, poczytaj troche o DXDraw.Surface. Jest to płaszczyzna podobna do Canvas, z tą różnicą że jest tworzona w pamięci karty graficznej co daje jej dużo większą wydajność. Ma ona także podklasę .Canvas, lecz rysowanie na .Surface.Canvas, daje takie same efekty wydajnościowe co PaintBox.Canvas.

0

Witam,
Chciałem zaznaczyć, że gdybyś jednak korzystał z DXDraw, poczytaj troche o DXDraw.Surface. Jest to płaszczyzna podobna do Canvas, z tą różnicą że jest tworzona w pamięci karty graficznej co daje jej dużo większą wydajność. Ma ona także podklasę .Canvas, lecz rysowanie na .Surface.Canvas, daje takie same efekty wydajnościowe co PaintBox.Canvas.

W czym DXDraw.Surface jest podobna do Canvas ? Nigdzie nie mogę znaleźć jak po tym ryowac proste rzeczy. Wiesz może jak się to robi ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1