Kolor przezroczystego koloru ;)

0

jak mam ustawic ktory kolor ma byc 'wymazany' gdy daje bitmape na SpeedButton (poprzez glyph) ? bo to jest jakieś głupie, mam bitmape z czarnym tłem i jest ok, ale gdy obróce w paincie ten sam obrazek to wtedy już nierobi sie w delphi czarny kolor przezroczysty tylko różowy (bo tam tesh jest różowy kolor na tym obrasku :-) )

no więc jak mam ustawic sobie ktory kolor ma byc tym przezroczystym ?

0

lewy górny piksel (o ile sie nie myle) za to odpowiada.. a jak nie to któryś z pozostałych narożników..

<font color="darkblue"> odp do post poniżej.. : nie ma sprawy, cała przyjemność po mojej stronie </span>

0

wielkie dzięki, uratowałeś mnie :-)

o tym jaki kolor będzie tym przezroczystym decyduje kolor lewego dolnego piksela obraska [browar] , czyli jeśli kolor lewego dolnego piksela jest czarny to wtedy każdy czarny kolor na tym obrasku 'znika' ;-)

jeszcze raz dzięki

0

hmm on pisze ogornym a ten o dolnym :) :d

0

ja to wybadałem, decyduje na pewno DOLNY lewy róg, AndRew przecieŻ pisał że nie jest pewnien, czy górny :-) a ja wam mówie że dolny :

0

hej jak mozna wstawic jakiekolwiek tlo do speedbuttona?? gdyz porobuje juz na rozne sposoby wczytac bitmape ale nie udaje sie przycisk ciagle ma domyslny kolor. azeby swobodnie zmieniac jego tlo?

0
passapik napisał(a)

hej jak mozna wstawic jakiekolwiek tlo do speedbuttona??

używając imagelist:

Delphi syntax:

procedure GetBitmap(Index: Integer; Image: TBitmap);

C++ syntax:

void __fastcall GetBitmap(int Index, Graphics::TBitmap* Image);

Description

Use the GetBitmap method to obtain a particular image in the image list as a bitmap object. Index denotes the index of the image. GetBitmap assigns the image to the TBitmap object passed in as the Image parameter.

Przykład:
Imagelist1.GetBitmap(0, SpeedButton1.Glyph);

lub używając resourcess:

Delphi syntax:

procedure LoadFromResourceName(Instance: THandle; const ResName: string);

C++ syntax:

void __fastcall LoadFromResourceName(unsigned Instance, const AnsiString ResName);

Description

LoadFromResourceName loads the specified bitmap resource along with palette information from a module's executable file.

Instance is the handle of the module that contains the resource.

ResName is the name of the resource to load.

Note: Use this routine to load bitmaps from RES files instead of the LoadBitmap API. LoadBitmap does not support 256-color images.

Przykład:
SpeedButton1.Glyph.LoadFromResourceName(HInstance,'BITMAP_1');

Metod dla SpeedButton1.Glyph oprócz "LoadFromResourceName" jest więcej:

LoadFromFile
LoadFromClipboardFormat
LoadFromStream
LoadFromResourceID

Pewnie i inne sposoby są, mi akurat te dwa przyszły do głowy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1