Co zamiast Canvas.TextOut pod Androida

0

Czego można użyć zamiast Canvas.TextOut pod Androidem? Poprzedni temat poleciał za brak szczegółowego opisu, ale nie wiem co więcej dodać. Osoba znająca odpowiedź na pytanie doskonale wie, że jest to związane ze wszystkimi wersjami Delphi na których można tworzyć aplikacje na Androida, a klasa Canvas nie posiada już metody TextOut, którą można wstawiać napis w danym miejscu na kanwie. I stąd pytanie jak inaczej stworzyć napis w dowolnym miejscu na kanwie.

0

Nie wiem jak tego użyć. Posiłkując się różnymi poradami napisałem między innymi coś takiego:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
  Rect : TRectF;
begin
  With Image.Canvas do
  begin
    BeginScene;
    Font.Size:=18;
    Font.Family:='Arial';
    Fill.Color:=TAlphaColors.Yellow;
    Font.Style:=[TFontStyle.fsbold];
    FillText(TRectF.Create(4,70,70,200),'Hello',true,1,[TFillTextFlag.ftRightToLeft], TTextAlign.taLeading,TTextAlign.taCenter);
    EndScene;
  end;
end;

Ekran jest czarny, brak odpowiedzi. Co może być przyczyną?

0

Powoli zaczyna działać.

with Form1 do
begin
if Canvas.BeginScene then
try
  Canvas.Fill.Color := TAlphaColorRec.Black;
  Canvas.FillText(ARect,'test',false,1,[], TTextAlign.Center,TTextAlign.Center);
finally
  Canvas.EndScene;
end;

Dokładniej moim zamierzeniem jest rysowanie w poszczególnych komórkach grida.
Pod Androida dostępne są Grid oraz StringGrid. Nie wiem w jaki sposób dostać się do poszczególnej komórki i po niej rysować. W StringGrid jest na przykład zdarzenie StringGrid1Paint, jednak ARect które nam daje to powierzchnia całego grida, a nie komórki. Trzeba by obliczać w raczej skomplikowany sposób współrzędne poszczególnych komórek. Jak rozwiązać rysowanie w poszczególnych komórkach?

0

Pod Androida dostępne są Grid oraz StringGrid. Nie wiem w jaki sposób dostać się do poszczególnej komórki i po niej rysować.

Należy skorzystać np. ze zdarzenia OnDrawColumnCell - to zdarzenie powinno umożliwiać malowanie konkretnej komórki; Przy czym obstawiam, że właściwość DefaultDrawing musi być ustawiona na False, aby Twoje zdarzenie malowania komórki było wywoływane;

Dla innych części komponentu i innych komponentów są analogiczne zdarzenia; Ich nazwy są podobne do odpowiedników z VCL, więc łatwo je znaleźć; W razie czego szukaj zdarzeń o nazwach OnDraw*, bo one z reguły służą do malowania konkretnych fragmentów komponentów, przekazując w parametrach potrzebne informacje.

0

Widziałem to zdarzenie, ale mi się nie udawało. Ale jest już ok, znowu zapomniałem o tym:

Canvas.Fill.Color := TAlphaColorRec.Black;

;) Dzięki za pomoc.

0

Przy okazji zapytam, bo w FMX nie siedzę :]

Musisz ciągle używać przestrzeni nazw przed identyfikatorami enumów, czyli np. TAlphaColorRec. przed Black? Istnieje konflikt identyfikatorów i jest to konieczne, czy po prostu robisz to celowo, ze względu na czytelność kodu i własny styl jego formatowania?

0

Z tego co zauważyłem jest to konieczne, aczkolwiek nie przeszkadza mi to czasem nawet pomaga. A czasem przeszkadza ;) Ogólnie sporo jest różnych ciekawostek, np. w checkbox'ach nie ma Checked, tylko IsChecked.

0

@furious programming w FMX np. stałe kolorów są stałymi rekordu a nie po prostu stałymi :)

TAlphaColorRec = record
  const
    Alpha = TAlphaColor($FF000000);
    Aliceblue = Alpha or TAlphaColor($F0F8FF);
    Antiquewhite = Alpha or TAlphaColor($FAEBD7);
    Aqua = Alpha or TAlphaColor($00FFFF);
    Aquamarine = Alpha or TAlphaColor($7FFFD4);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1