Tryb graficzny o wysokiej rozdzielczości

0

Witam,
chciałbym zadać pytanie na forum, czy jest możliwe fe Free lub Turbo Pascalu ustawienie jakimś sposobem (np. poprzez Assembler) 256-cio kolorowego trybu graficznego or rozdzielczości większej niż w 13h? Jeśli ktoś zna taki sposób, bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
OverdrillMaster

2

Masz na myśli ten staromodny tryb graficzny, z którym dziś jest mnóstwo problemów?

Da się ustawić różny tryb graficzny - do tego celu możesz wykorzystać jakiekolwiek API, które umożliwia wygodne używanie funkcji z bibliotek DirectX czy OpenGL; Dla Free Pascala godnym uwagi jest ZenGL - będziesz miał duży wachlarz rozdzielczości i głębi kolorów; Do tego są dołączone demówki - w razie czego będzie jak podpatrzeć;

Przynajmniej będziesz miał pewność, że na nowszych systemach niż DOS aplikacja będzie dzialać.

2

czy jest możliwe fe Free lub Turbo Pascalu ustawienie jakimś sposobem (np. poprzez Assembler)

To znaczy pod DOS-em?

Tak, jest możliwe. Poczytaj o trybach VESA.
Są tryby "chained" (trudniejsze i wolniejsze w użyciu) i "linear" (VESA 2.0, 3.0), te ostatnie wymagające trybu chronionego (więc TP odpada).

VESA 1.x ma szansę działać pod Windowsem XP (o nowszych zapomnij), z 2.0 są problemy.
Pod DOSBoxem powinno chodzić.

Pod czystym DOS-em, na współczesnej karcie graficznej i VESA 3.0 teoretycznie powinno się dać odpalić nawet Full HD. Nie sprawdzałem.

Polecałbym jednak programowanie pod Windowsa, a nie pod DOS-a, a w nim np. DirectDraw (nie słuchaj tych co mówią że jest "deprecated", bo i tak jest mniej "deprecated" od DOS-a...). Ale znowu: 256-kolorowy tryb będzie działał pod XP, pod nowszymi się zainicjuje ale będą popsute kolory. Najlepiej używać 32-bitowego koloru i symulacji 256-kolorowej palety. (czyli mając miliony kolorów rysujesz używając tylko 256. proste)

0

Dzięki za pomoc, o to mi chodziło.

0

@Azarien

VESA obsługuje także tryby rgb, czyli te bezpaletowe: 16/15bit, 24, no i 32.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1