GLu i prosty przykład

0

Witam,
Staram się zrozumieć tutorial: OpenGL lecz niestety jest on zdecydowanie za skomplikowany jak dla początkującego. Gdzie znajdę łatwy tutorial dla Delphi z użyciem GLu/GLut, chociażby z narysowaniem zwykłego kwadratu, a potem sześcianu w 3D?
Chyba że ktoś byłby na tyle pomocny i podał tutaj kod który (przykładowo) na szarym tle wyświetli biały sześcian z czarnymi krawędziami, który można obracać w jakiś sposób... Przykładowy kod na pewno by mi pomógł, więc o to bym prosił, albo link do dobrego tutoriala... Niestety, ale portowanie niektórych instrukcji z C++ nie jest dla mnie za łatwe - nie wiem jak użyć w Delphi funkcji glutInit ( & argc, argv ) - z tutorialu C++.

Proszę o pomoc, aso.

0
  • nie wiem jak użyć w Delphi funkcji glutInit ( & argc, argv ) - z tutorialu C++.
    aah, no będzie problem... z punktu widzenia Delphi, argc to integer mówiący ile parametrów wykonania program otrzymał (czyli w Delphi paramcount), a argv to te parametry podane jako tablica elementów typu pansichar, gdzie element [0] to nazwa programu.exe
    Możnaby taką stworzyć, albo olać sprawę i wykonać
glutInit(0,nil)

lub coś w tym stylu. GLUT powinien się zainicjować, stracisz tylko możliwość podawania parametrów (z czego pewnie i tak byś nie korzystał)

0

No, już sobie poradziłem :D Tera się męczę, korzystam ze strony: http://www.sulaco.co.za/tut.htm
Szkoda że to tylko przykłady programów i to w WinAPI...
Mam pytanko - jak wykonać aby zamiast na całym oknie programu (nie wiem czego używam - mam Borland Delphi 2006 i dusze aplikację okienkową, nie pamiętam nazwy, a BDSa w tej chwili nie mam), obiekty OpenGL itd. pojawiały się np. w TPanel (wydzielonym obszarze w okienku głównym) ?

0

Musisz (niestety) zagłębić się w WinAPI i zmodyfikować standardowy kod inicjujący OpenGL-a tak, by kontekst renderujący powstał z uchwytu Panelu, a nie pełnoekranowo.
Ale kiedyś widziałem gotowy taki komponent do Delphi. Poszukaj...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1