Powolne rysowanie na TImage

0

Sprawa wygląda tak: chce rysować linie na TImage, z tym, ze tak by miec mozliwosc zniany koloru linii i tła (tak by zmiana jednego nie wpływała na drugie). Pomysł mialem taki, ze pod Image wstawiłem Shape (zmiana jego koloru=zmiana tła) a Image jako przezroczysty (Transparent:=true). Przerysowywanie zrobilem za pomoca dwoch bitmap (rysowanie na jednej i podstawianie drugiej przy MouseMove). Działało to tak jak chciałem, ale problem pojawił sie gdy powiększałem Image (równoczeście bitmapy). Przy większych rozmiarach rysowanie jest opoznione, linia "skacze" z opoznieniem za kursorem.
Jakis pomysł na to by program nie zamulał przy wiekszych bitmapach [???]
Czy sama idea takiego rysowania jest do bani [???]

0

Przecież Image ma Canvas i ponim mozesz rysowac swobodnie to po co dodatkowo Shape i bitmapy?

0

Problem mysle, ze lezy w przezroczystosci TImage. Jak dam Image.Transparent:=false, to tysowanie smiga i nie ma zadnych opoznien (tylko ze na jednym tle). Jak dam transparent:=true to moge sobie zmieniac tło niezaleznie od tego co narysowalem w TImage, tylkoze wszystko zamula przy wiekszym TImage. I taka to lipa :/

0

A może zapodaj kod źródłowy? Myśle, że coś byśmy uradzili...;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1