Delphi - szybkie i ladne 3D

0

Czesc wszystkim

Wiadomo, ze nie mozna miec wszystkiego - ja jednak licze na to, ze ktos cos podpowie. Od dawna uzywam GLScene w Delphi do srodowiska 3D. Oczywiste ze chcialym uzywac czegos rownie user friendly ale zeby dawalo o niebo lepsze efekty wizualne i szybciej dzialalo. Potrzebuje zrobic aplikacje prezentujaca projekt domu, w miare mozliwosci jakosci jaknajlepszej, ale przy jakichs rozsadnych wymaganiach sprzetowych. Bardzo dlugo szukalem i przejrzalem wiele serwisow poswieconych temu tematowi, ale wlasciwie sa dwa rozwiazania z ktorymi sie spotkalem: GLScene albo samodzielna zabawa OpenGL (co raczej slabo znam) czego z braku czasu nie moge zrobic. Czy ktos ma jakies madre przemyslenia w temacie?

0

wysłać Ci na maila demko domku 3D w Delphi + OpenGL ? nie pamiętam gdzie znalazłem ale możliwe że tutaj =]

0

Chetnie ale nie o to chodzi. Model i wszystko co trzeba lacznie z programem zrobionym w GLScene mam, mam nawet poczatki zrobione w OpenGL ale niezadowalaja mnie efekty szczegolnie szybkosc dzialania. Ale jesli masz to chetnie sie zapoznam.

email: r o m e k _ 7 2 @ t l e n. p l

0

te demko całkiem ładne i szybkie, zaraz wyśle =]

0

A co dokladnie masz zrobione ?
W Delphi + OpenGL sa przyklady wczytywania modeli (najczesciej jakies robociki, statki kosmiczne) + tekstury i na tym bym oparl aplikacje. Okresl co znaczy ze ma dzialac zadowalajaca ? Jaki sprzet, ile ma byc detali ...

Z podejsciem w stylu nie zabardzo sie na tym znam i nie mam czasu, nie licz ze bedzie szybko i ladnie.

0

nie to spokojnie Reichel :)

  1. Program robilem dlugo i mozolnie dzieki czemu nauczylem sie tego co nie wiedzialem. Program jest gotowy, dziala, sam rowniez dobiera optymalne parametry dzialania itp. ale nie jest to efekt plynnego renderu o ktory zabiajaja sie moi szefowie.

  2. Nie mam podejscia o ktorym piszesz, raczej pracujac w prywatnej firmie na etacie nikt Ci nie zaplaci za sprawdzanie "co zadziala" wiec trzeba to zrobic sprawnie i stad brak czasu.

  3. Sprzet - problem w tym ze sprzet nieznany - ma isc do ludzi i ma im dzialac :) program ma spelniac funkcje reklamowe wiec oczywiste ze ma byc prosty jak dla amerykanskich sekretarek.

Nawiasem mowiac - po reakcjach widze ze po prostu nie ma wyjscia jak pisac wlasny engine... ehhh

0

Raczej nie, opierajac sie na prostych przykladach mozna dojsc do w miare dobrych efektow (co do pytania o sprzet chodzilo mi o to na czym ma plynnie chodzic. No bo jak poleci na jakiegosc P75 to chyba szefowie nie licza na plynnosc ?).

Nie wiem co to ma byc (ale pewnie jakas reklamowka, zrob to sam etc.) W takich prezentacjach zazwyczaj wywala sie duzo szczegolow i tekstury tez sa raczej biedne (patrzac na to co serwuja firmy architektoniczne na swoich plytach czy tez reklamowki z magazynow dotyczacych budowy domow).

Z drugiej strony patrzac na takie przyklady http://nehe.gamedev.net/ to w 80% chodza na przecietnym sprzecie (no jesli chcesz miec odbicia lustrzane, efekty plynu i nie daj boze jeszcze fizyczne efekty zwiazane z zalamaniem swiatla - to zapomnij ...).

A co do engine ? Co masz na mysli ? Dom raczej nie jest skomplikowana budowa - sciany, okna, teren. Pytanie co mozna wywalic jak czegos nie widac (bo jak wejdziemy do jakiegos pokoju to po co gdzies tam rysowac pozostale ... (co najwyzej to jak jestesmy obruceni w kierunku okna albo drzwi).

a i tu masz jeszcze http://www.sulaco.co.za/opengl.htm
sa przyklady pomieszczen etc - dzialaja naprawde szybko ... (200fps gdzie przyklady z odbiciem 1fps jak nie mniej)

0

No wlasnie - chodzi o zrobienie czegos fajnego dla pracowni architektonicznej. Niestety, znane mi doskonale przyklady do ktorych dales linki nie swystarczaja. W sumie nie chodzi tu nawet o odbicia, wode etc. bardziej o troche bardziej realistyczny wyglad domu.

Dla przykladu pokaze na obrazkach o co chodzi, poniewaz zauwazylem, ze jak ktos jest stricte tylko i wylacznie programista, to zadowala sie nieco slabszymi rezultatami, mowiac nieco eufemistycznie :)

http://img258.imageshack.us/my.php?image=dom1kc4.jpg
http://img231.imageshack.us/my.php?image=dom2nx2.jpg
http://img246.imageshack.us/my.php?image=dom3uw7.jpg

Te obrazki to zrzuty z mojego programu przy maks detalach. Mimo, ze byc moze wydaja sie ladne, dla oczekiwan szefow wygladaja okropnie i dzialaja zawolno (oczywiscie przy maks detalach...)

Tak wiec jak widac moj post nie jest wynikiem lenistwa czy niedopracowania tematu, raczej postrzegac to nalezy jako wyzwanie, byc moze nie do przeskoczenia.

0

Sam dom powinien sie animowac szybko (nie widze tam jakis wypasionych elementow), nie wiem jak masz rozwiazane drzewa - przy nich moze byc bardzo duzo detali (liscie + tekstury). Widok w tle to ststyczne tlo jak mniemam ?!

BTW. czy jestes podac gdzies z internetu przyklad jaki dla szefow jest OK ?

Czasami rozwiazaniem moze byc wyrenderowanie wszelkich pozycji a nastepnie juz odpowiednie puszczanie filmow.
Takie rozwiazania chyba sa stosowane najczesciej (jesli ktos chce wyrenderowac padajace slonce przez szybe, w dodatku z widokiem na drzewa + kwiaty wcinajac w to b. duzo detali, refleksy etc. to nie moze liczyc, ze pojdzie to super plynnie na kazdym kompie).

Druga sprawa to jeszcze to ze projektant tekstur, ksztaltow moze duzo zdzialac bardziej to wszystko dopasowywujac (ale to juz grafik a nie programista).

0

No to juz traktujac jak ciekawostke odpowiem, ze domek wypuszczony przez architekta to stos niepotrzebnych elementow (oczywiscie niepotrzebnych z punktu widzenia programu 3D a nie projektu ;) ) i zajmuje w zwiazku z tym dosc duzo w pamieci. Ubocznym skutkiem jest pewna praca polegajaca na redukcji modelu do niezbednego minimum. Oczywiscie drzewa sa dosc zasobozerne czemu trudno sie dziwic, ale najbardziej obciazony jest program gdy wlacze cieniowanie. Bez cieniowania wlasciwie wszystko, nawet te "wypasione" drzewa dzialaja calkiem dobrze i szybko. Cieniowanie znow jest po to zeby bylo chociaz troche naturalniej...

PS: Drzewa sa generowane jako random korzystajac z gotowca w GLScene o nazwie TTree :) generalnie chodzi o to, ze model drzewa powstaje po wylosowaniu numerka random ktory okresla skomplikowanie odgalezien, ilosc lisci itp. Same liscie zas to teksturowane plaszczyzny. Summa sumarum wygladaja najlepiej ze wszystkiego w programie :)

0

Mozna sprobowac oszukiwac cien drzewa (zakladajac jakis ksztalt a nie liczac po lisciach, galeziach - usrednic efekt - sprawdz czy cien na sam dom dziala szybko i jak jest jak sie doda drzewa z cieniem - wtedy rozwiazaniem jest rysowanie samemu cienia), w domu (jak sie usunie zbedne elementy) to tez nie bedzie duzo roboty dla procesorow.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1