Skórki w Coyote 1.1

0

Tak sobie pomyślałem, że mimo zapewnień Adama aktualny system skórek jest wysoce nieelastyczny. Jako, że jego przebudowa wg mojego widzi-mi-się zajęłoby trochę czasu, to wrzucę tu tylko propozycję do przedyskutowania, i może zaimplementujemy to w Coyote 1.1.

Co mi nie pasuje?

Nie pasuje mi przede wszystkim to, że aktualnie zmiana skórek ogranicza się do zmiany pliku *.tpl - nie ma to zbyt dużych możliwości (co najwyżej układ strony) - nie da się na przykład kolorować inaczej postów parzystych i nieparzystych.

Jak powinno IMHO być?

Powinno być totalnie elastycznie. Najlepiej MSZ zrobić to tworząc skórki w postaci pliku *.PHP a nie *.tpl. W każdym pliku będzie zdefiniowana klasa TTemplate, czy jak wolicie ja nazwać. Będzie ona posiadała kilka fajnych opcji:

SetMode(Mode) - ustawienie trybu (wyświetlenie postu/tematu/artykułu)
AddVariable(Name, Var) - ustalenie zmiennej (np: SetVariable('UserLeve', 'Moderator'), AddVariable('PostAuthor', '1'))

Kilkukrotne wywołanie dla tej samej nazwy stworzyłoby oczywiście tablicę.

I najważniejsze:

Render - zwracające string z zawartością strony.

Wszystkie aktualnie istniejące skórki (sztuk: 1) były by renderowane za pomocą skórki kompatybilności z wersjami do 1.0 włącznie :)

Uwagi? Zażalenia? Życzenia?

0

Jezeli zrobisz to w PHP to moze sie okazac, ze prawie nikt tych skorek robic nie bedzie, bo stwierdzi, ze nie zna PHP, wiec nie ma co sie za to brac. Aktualnie przy tworzeniu skorek jedyne co jest wymagane, to pobiezna znajomosci HTML i przeczytanie manuala, by wiedziec co oznaczaja konkretne komentarze. Oczywiscie to co przedstawiasz, nie zmusza wcale do korzystania z PHP. Mozna modyfikowac istniejace szablony bez zabawy z PHP, ale samo wymowienie tego slowa moze niektorych przestraszyc.

0

Dlatego zostawiłbym skrórkę 'kompatybilności' - wymagającą tylko znajomości HTML'a.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1