Wczytywanie i zapisywanie do plików | Kolizje

0

Szukam dobrego sposobu na dwie rzeczy ( sposoby stosowane przeze mnie zajmują dużo miejsca i są mało efektywne ):

  1. Jednolitego, sposobu na zapisywanie danych z klasy i do klasy ( dla wieeelu klas i klas dziedziczonych)
  2. Porządnego sposobu kolizji. Stosowałem sposób, że środek jednego obiektu leży w polu drugiego. Szukam sposobu na sprawdzanie, czy dana powierzchnia nachodzi się z inną powierzchnią. Np. mam dwa kwadraty i chcę sprawdzić, czy któryś z nieskończonej ilości punktów na jednym kwadracie leży w polu drugiego.
    W moim programie wykorzystuje tylko kwadraty!

Z góry dzięki, za udzielone porady lub adresy stron.

PS: Jest średnio-początkujący ( :P ) i słabo znam język angielski.

0
  1. Serializacja, operatory>> i << dla stream-ów, było kilka razy na forum.
  2. Też było, kolizja w Allegro. Ale jaka nieskończona ilość punktów?! Coś Ci się chyba z matematyką za bardzo pomyliło... Chyba, że co innego nazywasz kolizją, np. część wspólną ?
0

Dzięki. Punkt 1 rozwiązałem. Ale do punktu drugiego nie mogłem nic znaleźć na forum. Na forum są przykłady kiedy jest jeden punkt, w którym trzeba sprawdzić czy leży na danym polu czy nie.
Mnie interesuje grupa punktów ( kwadrat ). chce sprawdzić czy leży on na innym kwadracie.

0

co do kolizji to możesz użyć quadtree, albo lepiej RDC

ps. no to sprawdź dla wszystkich czterech punktów, co to za problem ?!

0

ps. no to sprawdź dla wszystkich czterech punktów, co to za problem ?!

[chodzi o wierzcholki kwadratów :] ]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1