Piszę w dev-cpp z biblioteką allegro prostą strzelankę, w której na środku ekranu jest celownik i trzeba strzelać do poruszających się obiektów. Utknąłem właśnie na strzelaniu.
Obiekty na ekranie są dosyć nieregularne, nie mają prostokątnych kształtów, wykrywam że gracz nacisnął spust i musze sprawdzić czy trafił w coś.
Na pewno nie da się tego zrobić wykrywając kolor piksela nad którym jest celownik, bo obiekty i tło nie maja jednolitego kształtu.
Mój drugi pomysł jest bardziej sensowny ale trudny w realizacji a mianowicie:
Wykryć ze użytkownik trafił w prostokąt w którym znajduje się obiekt (proste - dwa if'y). A w dwuwymiarowej tablicy przechowywać coś na zasadzie mapy bitowej
000111111111000
001111111111100
001111111111100
000111111111000
000011111110000
i jak w konkretnej komórce było 1 to gracz trafił. Jednak tutaj trudne było by stworzenie takiej tablicy, a poza tym takie rozwiązanie mogło by być zbyt "obliczeniożerne"....
Czy ktoś ma inny pomysł?