przekazanie typu zmiennej w C++

0

mam pytanko do kogos kto zna sie na c++

zastanawiam sie czy jest mozliwe przekazanie typu zmiennej w zmiennej char[]

zeby bylo mozliwe np cos takiego


char typ[]="nazwa_jakiegos_typu";

element *wsk=new typ;
 
////  <=>

element *wsk=new nazwa_jakiegos_typu";  
///<ort>poprostu</ort> chodzi mi o to zeby "nazwa_jakiegos_typu" mozna bylo przekazac do funkcji i potem w zaleznosci jaki typ wywolalismy w funkcji zeby taka zmienna sie tworzyla

z gory dzieki za wszelka pomoc

0

Jeśli chodzi ci o tworzenie instancji odpowiedniej klasy pochodnej do klasy "element" to będziesz musiał zrobić to ręcznie za pomocą ifów lub słownika, jeśli chodzi ci o cokolwiek innego to przykład nie ma sensu, bo twoja zmienna ma już typ "element". C++ jest statycznie typowanym językiem.

0

jest operator typeid i klasa type_info( znajduje sie w typeinfo) .

0

template<typename T>
T* funkcja() {
T *wsk = new T;
return wsk;
}

int main() {
int* i = funkcja<int>();
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1