Implementacja Z-Buforu

0

W sumie nawet nie chodzi o dokladna implementacje tego ale chociaz jakies podpowiedzi jak sie do tego zabrac. Prawde mowiac nawet nie wiem dokladnie na czym to polega tylko ogolnie ze chodzi o zaslaniajace sie obiekty :/ Mam to napisac w c a nawet nie wiem jak wyswietlic jakies kolko na monitorze. Na google szukalem ale zadnego przykladziku nie udalo mi sie znalezc :/ Na grupach tez wszyscy o tym pisza jak by to bylo cos bardzo oczywistegon :/

0

W Internecie poszukaj sobie kodów źródłowych QI/QII albo Tenebrae.

0

W Internecie poszukaj sobie kodów źródłowych QI/QII albo Tenebrae.

Wiesz jesli chodzi o C to ja jestem na poziomie zaawansowanego 'Hello world' i w ciemno jestem gotow stwierdzic ze jak zobacze zrodla ktorej kolwiek z tych gier nie bede wiedzial co jest do czego ani nic z tych rzeczy :/ Ale fajnie ze ktos chociaz odpowiedzial :)

0

No jak się lepiej w pascalu czujesz to możesz poszukać źródeł Q2 w Delphi napisanych :)

0

Z buffer w podstawowej formie jest bardzo prosty do zaimplementowania. Aby zobaczyc rezultaty jego dzialania to zaopatrz sie w jakas biblioteke graficzna, ktora umozliwia stawianie punktow na ekranie. Mysle ze jest to program na jakies zaliczenie, wiec na twoje pot<ort>żeby</ort> wystarczy BGI (lub 13h). Z buffer to nic innego jak bufor przechowujacy wartosci glebi dla kazdego pixela ekranu, przyjmijmy ze jest to 8 bitow na pixel (mozesz dac np 16, 24, 32). Wyczysc bufor wartoscia maksymalna (najwieksza glebokosc) i zacznij rysowac jakies elementy z odpowiednia wartoscia bufora z (mysle ze wystarczy calkowite 2d, wiec bedzie to proste). Rysujesz np wypelniony kolorem kwadrat (z = 100). Dla kazdego rysowanego pixela kwadratu porownujesz wartosc glebi pixela, z pixelem na ekranie. Teraz w zaleznosci od funkcji porownujacej (less, less_equal, greater etc) ustalasz czy pixel przeszedl test i go rysujesz, czy go nie przeszedl i zostaje odrzucony. Domyslna funkcja porownujaca powinna byc less_equal, czyli
if(new_pixel_depth <= framebuffer_depth) rysuj_pixel
Funkcje rysujace poszczegolne elementy (kola, kwadraty trojkaty, linie...) musisz napisac sobie sam, aby miec dostep to wspolrzednej kazdego pixela na na ekranie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1