Bitmapy w c++ builder, Pomocy

0

Jak w builderze zrobic nastepujaca rzecz:

Mam bitmape, powiedzmy 100x100, na ktorej sa obrazki 25x25, chce tworzyc w programie plansze stworzone z tych malych obrazkow w tej bitmapie, czyli ort! np obrazek z miejsca 50 50 z pliku i wkleic go do obrazka w progamie w miejsce powiedzmy 30 20...

Czy da sie tak zrobic? Jak :D?

Bardzo bym prosil o nazwy komponentow i funkcji ktorymi mozna by to zrobic, ew. jakis krotki opis...

P.S. potrzebne do stworzenia planszy gry, ktora sie ciagle zmienia (np. ruch postaci, itp)...

0

Zainteresuj sie wlasciwoscia Pixels klasy TCanvas (Image -> Picture -> Bitmap -> Canvas -> Pixels[.][.]), aby uzyskac dostep do pikseli obrazka.

Zapisywanie wybranego kwadratu mozna zrealizowac za pomoca

Image -> Picture -> Bitmap -> SaveToFile("c:\\picture.bmp");
0

OOO, o to mi chodziło :D, DZIEKI DZIEKI...

znalazłem jeszcze inna opcje (bitmap->Canvas->Draw(10,10,bitmap2)) do wklejania calej bitmapki w pewne miejsce, ale skorzystam z twojej wersji, daje chyba wieksza kontrole :)...

Nie wiem tylko ktora opcja jest lepsza pod wzgledem czasu i potrzebnej pamieci i <ort>niewiem</ort> tez jak w tej drugiej wyciac z calego obrazka jego czesc (np. 10,10,30,30)...

0

Mowisz o zastosowaniu ScanLine i Draw? Wyglada na to, ze da to sie zrobic za pomoca tych metod:)
Jesli chodzi o szybkosc i uzycie pamieci, nie mam pojecia, co bedzie bardziej efektywne; wydaje mi sie, ze ScanLine jest otoczka dla Pixels, wiec Pixels powinno byc "lepsze".

0

Z tego co ja wiem to scanline jest najszybsze do tego rodzaju rzeczy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1