metoda run() dziala sporadycznie :/

0

Witam, mam pytanie, pewnie i banalne, ale w Javie jestem dopiero od 2 dni.
Chce zrobic animowany applet. Jezeli redefiniuje metode run() po implementacji runnable to animacja dziala, ale tylko - jakkolwiek dziwnie to brzmi - czasami. Scislej, jezeli w run() jest za duzo (?) operacji, to przestaje funkcjonowac.

Tak jeszcze wszystko dziala:

	public void run()
	{
         while (Thread.currentThread() == animWatek) 
         {
             /*for (x = 0; x < 10; x++)
                    for (y = 0; y < 10; y++)
                        if (Check(x, y) > 4) world[x][y] = 1;
                        else world[x][y] = 0;
             */
            
            if (x2 < 10) x2++;
            else
            {
                x2 = 0;
                if (y2 < 10) y2++;
                else y2 = 0;
            }
            /*if (Check(x2, y2) > 4) world[x2][y2] = 1;
            else world[x2][y2] = 0; 
            */

			repaint();
			try {
				Thread.sleep(100);
			} catch (InterruptedException e){
			}
         }
        } 

Ale jak usune dowolny z komentarzy to animacja zatrzymuje sie. Wszystkie deklaracje wczesniej i inicjacje sa wporzadku.
Pomozcie!

0

Witam
Z samej funkcji run trudno coś wywnioskowac ,ponieważ w komentarzach masz operacje na współrzednych więc może cały problem lezy w funcji paint?
Ale tylko zgaduje.

0

Dzieki, pomoglo mi zapewnienie ze metoda run() jest wporzadku - gdzie indziej byl blad. A przy okazji mam inne pytanie, jak debugowac applety? Skad mam wiedziec, ze wyskoczyl jakis blad? Wlasnie tak mialem i nikt mi o tym nie powiedzial ;) Wiem, ze moge Java Console uzyc; a cos bardziej wnikliwego??

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1