Wskazniki w tablicach wielowymiarowych

0

Jak za pomoca wskaznika do tablicy znakowej dwuwymiarowej wyswietlic string znajdujacy sie w niej?

przyklad:

#include <iostream.h>
main ()
{
char *wsktab1;
char tab1[50][81];
cin >> tab1[0];

wsktab1 = &tab1[0][0];

cout << wsktab1[0];    //cout wywala na ekran tylko pierwszy char ze stringa
                                  //  a ja bym chcial caly string...
}

0

Wydaje mi się, że to twój wskażnik wskazuje na pierwszy znak i myśle że powinno to wyglądać tak:

#include <iostream.h>
main ()
{
char *wsktab1;
char tab1[50][81];
cin >> tab1[0];

wsktab1 = &tab1[0];
cout << wsktab1[0];
}
0

cout << wsktab1[0]; //cout wywala na ekran tylko pierwszy char ze stringa
// a ja bym chcial caly string...
Przeciez sam dajesz zeby wypisywal pierwszy znak, to o co masz pretensje?

//DOPISANE

Sh4rk: [C++ Error] Unit1.cpp(8): E2034 Cannot convert 'char ( *)[81]' to 'char *'

0

przypominam, ze nazwa tablicy jest rowniez adresem zerowego elementu wiec jak mamy wskaznik

char *wsk

i tablice char tab[10]

 to zeby wskaznik wskazywal na tablice wystarczy napisac <code class="cpp">wsk=tab

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1